اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سفیران نور کاشان صورت گرفت

گلاب قمصر کاشان میهمان قبور شهدای گمنام عملیات رمضان

فرمانده سپاه کاشان از برگزاری آیین شست‌وشو و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام عملیات رمضان با گلاب ناب قمصر کاشان در دومین روز از فروردین‌ماه خبر داد.

گلاب قمصر کاشان میهمان قبور شهدای گمنام عملیات رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جواد نائینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این آیین معنوی که با حضور برادران و خواهران راهیان نور کاشان و زائران استان‌های سراسر کشور در محل پاسگاه زید انجام شد، زائران راهیان نور ضمن عطرافشانی قبور شهدای گمنام عملیات رمضان در محل پاسگاه زید با شهدا تجدید پیمان کردند و ضمن تأکید بر اطاعت از رهبری اعلام داشتند تا آخرین قطره خون خود راه آنان را ادامه می‌دهند. 

وی در ادامه با اشاره به سابقه و نقش‌آفرینی این منطقه در جنگ هشت ساله بیان داشت: پاسگاه زید در دوران دفاع مقدس به پاسگاه گارد مرزی عراق تبدیل شد و رزمندگان اسلام در جریان«عملیات رمضان»، این پاسگاه را از چنگ دشمن بعثی درآوردند و تا روزهای پایانی جنگ آن را حفظ کردند.

به گفته وی، منطقه زید و ایستگاه حسینیه از محورهای مهم هجوم دشمن به خوزستان محسوب می‌شد که بعثی‌ها برای دستیابی به جاده اهواز- خرمشهر به این منطقه نیاز داشتند.

فرمانده سپاه کاشان افزود: همچنین این منطقه یکی از محورهای مهم در عملیات‌های بزرگی مانند بیت‌المقدس و عملیات‌های کربلای چهار و پنج به شمار می‌رفته است.

نائینی با بیان اینکه پاسگاه زید با دلاوری‌های رزمندگان در عملیات رمضان یعنی آن عملیاتی که در ماه رمضان و در تیرماه گرم و سوزان سال 61 انجام شد، ابراز داشت: در این عملیات رزمندگان اسلام از زید گذشتند، اما موانع صعب‌العبور و ترفندهای جدید دشمن موجب شد مواضع جبهه خودی در خاک دشمن تثبیت نشود و آخرین خط دفاعی در همین پاسگاه شکل بگیرد و این منطقه به پاسگاهی تبدیل شد که بسیاری از افراد حاضر در آن در موانع و خاکریزهای مثلثی جا مانده و حتی شهدای آن نیز با لب تشنه به دیار معبود شتافتند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه نتوانستیم مواضع خود در خاک دشمن را تثبیت کنیم، اما رزمنده‌ها در این عملیات، چه سوار بر موتور و چه در نقش نیروی پیاده آن‌قدر تانک‌های دشمن را منهدم کردند که عملیات رمضان به «شکار تانک» معروف شد.

به گفته وی، در این عملیات رزمندگان لشکر 41 ثارالله در سه محور از همین نقطه به عراقی‌ها حمله کردند و حتی در یکی از محورها خط دشمن را شکسته و از آن عبور کردند.

نائینی با اشاره به اینکه در محور میانی، جنگ سختی شکل گرفت و دو طرف در جنگی تن به تن درگیر شدند، یادآور شد: در محور سوم عملیات، رزمندگان در میدان مین گرفتار شده و نتوانستند به خط دشمن برسند و تعدادی از آن‌ها اسیر شده و بسیاری نیز از همین نقطه پرکشیدند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان متذکر شد: «رمضان» عملیات بسیار سختی بود که در روزهای گرم تابستان جنوب انجام شد و در جریان این عملیات بسیاری از رزمندگان، لب‌تشنه شهید شدند.

نائینی تأکید کرد: 12 شهید گمنام این عملیات در تقاطع جاده شهید شاه‌ حسینی و دژ جمهوری به خاک سپرده شده‌اند و در سال 85 نیز به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مزار این شهیدان یادمانی اجرا شد.

وی در پایان اضافه کرد: هزار نفر از راهیان نور کاشان در قالب 9 کاروان از 25 اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین‌ماه جاری به صورت یک روز در میان به اردوگاه شهدای دارالمؤمنین کاشان در آبادان و مناطق والفجر هشت، کربلای چهار و پنج، شلمچه، خرمشهر، موزه مقدس خرمشهر، پاسگاه زید و شهدای هویزه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/63009/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول