اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تحقق 90 درصدی مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به آبیک

90 درصد مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به شهرستان آبیک تحقق یافته و اجرایی شده است.

تحقق 90 درصدی مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در دور دوم سفر هیئت دولت به استان قزوین که در هفدهم اردیبهشت سال 88 صورت گرفت، 23 مصوبه برای شهرستان آبیک به تصویب رسید که بخش اعظمی از این مصوبات اجرایی، بخش دیگری در حال اجراست و تعداد اندکی از پروژه‌ها هنوز اجرایی نشده است.

احداث دبیرستان روستای مرکزی در شهر خاکعلی از پروژه‌های مصوب دور دوم سفر هیئت دولت به شهرستان آبیک است که از سال 89 کلنگ احداث آن به زمین زده شده و تاکنون عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اظهار تأسف از 40 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه دبیرستان خاکعلی به خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: مقرر شده بود پروژه مذکور دو ساله تحویل آموزش و پرورش داده شود ولی به دلیل کمبود اعتبارات و عدم تأمین برق لازم برای ادامه عملیات با توجه به نیاز مبرم پیمانکار، این پروژه چند ماه راکد ماند.

لازم به ذکر است که عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک در جلسه بهمن ماه شورای آموزش و پرورش از مسئولان اداره برق شهرستان آبیک در خصوص تأمین برق انتقاد کرده بود که خوشبختانه برق موقت از سوی مسئولان برای ادامه عملیات اجرایی پروژه تأمین شد.

دبیرستان بوعلی شهر خاکعلی تخریبی است

متأسفانه دبیرستان پسرانه بوعلی سینا (دبیرستان فعلی پسرانه در شهر خاکعلی) از وضعیت نامطلوبی برخوردار است چراکه جزو مدارس تخریبی است و ظرفیت دانش‌آموزان حاضر را ندارد و همچنین تنها دبیرستان و هنرستان بخش بشاریات شهرستان آبیک است که دانش‌آموزان 30 روستای این بخش را زیر پوشش قرار می‌دهد و هر لحظه امکان فرو ریختن دیوارهای مدرسه وجود دارد.

پروژه دبیرستان شهر خاکعلی از پروژه‌هایی است که با مشارکت شرکت نفت و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در حال احداث است و تاکنون از سوی شرکت نفت دو میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

تکمیل و تجهیز اردوگاه فرهنگی، ورزشی و تربیتی در روستای یانس‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک یکی دیگر از پروژه‌هاست که در حال اجرا می‌باشد.

اردوگاه یانس‌آباد ظرفیت کشوری دارد

احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در خصوص اردوگاه یانس‌آباد به خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: با توجه به وسعتی که اردوگاه دارد برای تکمیل، توسعه و ساخت اردوگاه باید اعتبارات ملی و استانی اختصاص یابد چراکه اعتبارات شهرستان آبیک محدود است و پاسخگوی این پروژه نیست.

وی می‌افزاید: اردوگاه یانس‌آباد ظرفیت کشوری را دارد و با توجه به اینکه در مسیر شرق به غرب کشور قرار دارد، می‌تواند مکان مناسبی برای مسافران به ویژه زائران راهیان نور باشد و همچنین معلمان می‌توانند از این مجتمع استفاده لازم را ببرند.

گفتنی است، اردوگاه یانس‌آباد دارای 22 سوئیت، سالن اجتماعات، نمازخانه و دو زمین ورزشی است.

بر اساس این گزارش، تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با یک میلیارد ریال اعتبار، اجرای پروژه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با 3 میلیارد و 450 میلیون ریال، مطالعه و اجرای دو هزار هکتار در سطح شهرستان آبیک، تأمین سود و کارمزد تسهیلات بانکی 80 دستگاه تراکتور و کمباین شهرستان آبیک طی دو سال به منظور تقویت مکانیزاسیون، دیوار کشی 9 خانه بهداشت، ساخت چهار واحد مسکونی با مشارکت مددجویان بهزیستی آبیک با 380 میلیون ریال اعتبار و اختصاص تسهیلات یارانه دار مورد نیاز طرح‌های تأیید شده اصلاح ساختار، دام، طیور و آبزیان و احداث پایگاه بهداشت شماره سه شهر آبیک از جمله مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به شهرستان آبیک بوده که اجرایی شده است.

در خصوص تسریع در ایجاد شهرک‌های صنعتی که از مصوبات دور دوم هیئت دولت بوده باید گفت که بنا به گفته مهدی عبدی مدیر شهرک صنعتی کاسپین، طراحی فاز نخست، دوم و سوم شهرک و نقشه‌برداری و توپوگرافی به مساحت 500 هکتار و زیرسازی این سه فاز آماده شده و تعدادی از واحدها در حال واگذاری به واحدهای صنعتی است.

احداث پل روگذر در شهرک صنعتی کاسپین اجرایی نشده است

در خصوص کمک به احداث پل روگذر در شهرک صنعتی کاسپین اقدام خاصی صورت نگرفته و تنها از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک پیگیری شده است.

تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات و اراضی شیبدار و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع‌های گلخانه‌ای از مواردی بوده که در شهرستان آبیک مصوبه‌ای نداشته است.

آبرسانی به شهر آبیک با 500 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز چاه و اجرای خط انتقال، احداث سالن ورزشی بانوان با 7 میلیارد و 500 میلیون ریال، اختصاص 250 میلیون ریال اعتبار برای کمک به اماکن مذهبی شهرستان آبیک که از سوی هیئت امنای مساجد هزینه شده است، کمک به تکمیل مصلا در دفتر امام جمعه با 330 میلیون ریال اعتبار از سوی فرمانداری از جمله مصوباتی بوده که در شهرستان آبیک اجرایی شده است.

گازرسانی به 50 روستای استان قزوین از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت بوده که سهمیه شهرستان آبیک هشت روستا بوده که اجرایی شده است.

تجهیز 22 جایگاه سی ان جی در استان قزوین از دیگر مصوباتی بوده که سه جایگاه سی ان جی سهمیه شهرستان آبیک بوده و انجام شده است.

بهسازی راه‌های روستایی استان قزوین از دیگر مصوبات هیئت دولت بوده که زیرسازی و آسفالت روستاهای کمال آباد، زاغه، اصغر آباد، محمودیان، آلاداغلو، خزین آباد و وندر در شهرستان آبیک اجرایی شده است.

سالن تیراندازی آبیک 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سالن تیراندازی اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک که از مصوبات دور دوم هیئت دولت در این شهرستان است، بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا مرحله سوله و دیوارچینی پیشرفت داشته است.

بنابراین گزارش، پروژه‌های سالن‌های ورزشی زود بازده روستای ناصرآباد و روستای قشلاق به دلیل مطالبات پیمانکار راکد مانده است چرا که این پروژه‌ها بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که اعتبار آن ملی و از وزارت نفت تأمین شده است.

دو سالن ورزشی مذکور از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت بوده است که برای تکمیل موتورخانه و نصب کفپوش هر کدام به 600 میلیون ریال اعتبار نیاز دارند که امیدواریم مسئولان مربوط با تخصیص اعتبار لازم، هرچه سریع‌تر در تکمیل سالن‌های ورزشی ناصرآباد و قشلاق اقدام کنند.

احداث ناحیه صنعتی در خاکعلی و زیاران اجرایی نشده است

در خصوص انجام مطالعه، امکان سنجی و مکان یابی دو ناحیه صنعتی در شهر خاکعلی و روستای زیاران باید گفت که مطالعات برای سنجش ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی زیاران انجام شده ولی به دلیل موقوفه بودن مقرر شده از سوی آستان قدس رضوی پیگیری شود و این در حالی است که مطالعات ضرورت ناحیه صنعتی در شهر خاکعلی نیز انجام شده ولی اراضی تعیین شده دارای معارض است.   

زکریا رضوانی بخشدار بخش بشاریات در خصوص احداث ناحیه صنعتی در شهر خاکعلی به خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: زمینی به مساحت 86 هکتار در اراضی پایین دست روستای عبدل آباد از روستاهای شهر خاکعلی برای احداث ناحیه صنعتی تهیه شده و در حال واگذاری به بخش خصوصی است که از سوی بخشداری این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

با توجه به اینکه حدود 90 درصد مصوبات دور دوم هیئت دولت به شهرستان آبیک تحقق یافته و اجرایی شده است، مطلوب است که مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک در اجرایی شدن مصوبات اجرا نشده و یا در حال اجرا اهتمام بیشتری بورزند تا بیش از پیش شاهد توسعه شهرستان آبیک باشیم که حق مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول