اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران:

حضرت زهرا (س) نخستین شهیده راه ولایت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: حضرت زهرا (س) نام خود را به‌عنوان نخستین شهیده راه امامت و ولایت ثبت کرد.

حضرت زهرا (س) نخستین شهیده راه ولایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: قرآن فرمود در وجود پیامبر اسلام(ص) برای شما اسوه و الگو است،حال با توجه به اینکه بنا بر نقل بسیاری از روایات پیامبر(ص) فرمودند "فاطمه پاره تن من است"،کسی که پاره تن رسول الله(ص) است او هم اسوه است.

 

وی تصریح کرد: آنوقت به جایی می رسد که امام زمان(عج) می فرمایند " فی إبنَةِ رسُولِ اللهِ (ص) لِی أسوَهٌ حَسَنَهٌ" یعنی "دختر پیامبر(ص) برای من اسوه حسنه است"،ببینید این ها "کلکم نور واحد" است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت:اگر ما بخواهیم راه سعادت را طی کنیم و در این روز شهادت برای حضرت حرمت قائل شویم ؛این حرمت‌گذاری آن است که راه آن بزرگوار را طی کنیم،زندگی حضرت زهرا(س) را بشناسیم و راه و روش ایشان را دنبال کنیم.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: امروز در زمانی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگر به الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) نیازمندیم.

وی تصریح کرد:زندگی فردی، خانوادگی، ازدواج با امیرالمومنین(ع)، تربیت فرزند، توجه به وظایف خانوادگی، علم، ایثار، ولایتمداری و امام شناسی حضرت زهرا(س) الگویی برای زنان مسلمان است.

 

محمودی گفت: دختر پیغمبر(ص) که اسوه و الگوی ما است خود را سپر دفاع از امامت و ولایت می‌کند و نام خود را در تاریخ به عنوان نخستین شهیده راه امامت و ولایت به ثبت می‌رساند و همین امر بخوبی جایگاه امامت را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2462/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول