اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

بازدید روزانه بیش از 500 نفر از موزه مردم‌شناسی فردوس

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی ‌و ‌گردشگری فردوس از بازدید روزانه بیش از 500 نفر از موزه مردم‌شناسی این شهرستان خبر داد.

بازدید روزانه بیش از 500 نفر از موزه مردم‌شناسی فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، کاظم شبنم‌زاده در ششمین روز از سال جدید در بازدید از آثار تاریخی فردوس اظهار کرد: حمام خیروز یکی از بناهای زیبا و تاریخی شهر تون است که در محله سادات شهر تون و در ضلع جنوبی امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) واقع شده است.

 وی گفت: حمام خیروز در زلزله سال 1347 به‌طور جدی آسیب دید و پس از آن تصمیم گرفته شد با انجام مطالعات این حمام با کاربری موزه مرمت شود.

 رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس در حاشیه بازدید خبرنگاران خبرگزاری فارس از آثار دیدنی فردوس افزود: موزه مردم‌شناسی فردوس در دو بخش شامل آداب و رسوم حمام در منطقه و مشاغلی که در حمام وجود داشته و بخش دیگر شامل نمایش معماری و ساختار حمام طراحی شده است.

 شبنم‌زاده تصریح کرد: دلاکی، حجامت، نمدمالی، حلاجی و آهنگری از جمله مشاغلی هستند که در شهر قدیم فردوس وجود داشته و در حال حاضر این مشاغل در موزه مردم‌شناسی به نمایش گذاشته شده است.

 وی از بازدید روزانه بیش از 500 نفر از موزه مردم شناسی فردوس خبر داد و یادآور شد: شهرستان فردوس از پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی برخوردار است و باید این فرهنگ غنی هر چه بیشتر معرفی و شناسانده شود.

 ثبت 130 اثر تاریخی فردوس در فهرست آثار ملی

 رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس از ثبت 130 اثر ملی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: هم‌اکنون تعداد 73 اثر تاریخی فردوس آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

 شبنم‌زاده افزود: مدرسه علیا، مدرسه حبیبیه، مسجد کوشک، مسجد سیدی، مسجد جامع قدیم، مجموعه شهر تاریخی تون و موزه مردم‌شناسی فردوس از جمله آثار تاریخی این شهرستان به شمار می‌رود که در ایام نوروز بسیار مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.

 انتهای پیام/69007/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول