اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد

کاهش تصادفات جاده‌ای خوزستان در نوروز 92

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: نظارت مضاعف پلیس راه خوزستان موجب شد تلفات جاده‌ای در سطح راه‌های این استان کاهش یابد.

کاهش تصادفات جاده‌ای خوزستان در نوروز 92

قاسم قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به‌منظور ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی استان خوزستان و با توجه به سفرهای نوروزی از ابتدای سال 91 کارگروهی را با همکاری اداره راه و شهرسازی استان تشکیل داده و به بازرسی موانع و مشکلات جاده‌ها پرداختیم.

*86 نقطه حادثه‌خیز را شناسایی و 48 نقطه را ترمیم کرده‌ایم

وی افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و پیگیری‌های صورت گرفته، 86 نقطه را در جاده‌های استان به عنوان پرحادثه‌خیزترین نقاط شناسایی کرده و در قالب طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای ترمیم این نقاط اقداماتی را پیش‌بینی کردیم.

رئیس پلیس راه استان خوزستان خاطرنشان کرد: با تعامل و دیدگاه رئیس اداره راه و شهرسازی استان و معاون عمرانی استانداری موفق شدیم، 48 نقطه از مسیرهای ارتباطی دچار مشکل و پرمخاطره را ایمن‌سازی کنیم.

*اجرای طرح‌های زودبازده

قدرتی اضافه کرد: بخشی از این نقاط را با اجرای طرح‌ها و اقدامات زودبازده نظیر تکنیک‌های کنترل سرعت، استفاده از موانع کم ارتفاع و شیارهای لغزاننده کنترل و رفع خطر کردیم.

وی بیان کرد: با اجرای این اقدامات، رانندگان را به اجبار وادار کردیم که بیش از پیش به سلامت سفر خود و مسافرانشان توجه کنند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان در ادامه عنوان کرد: در مجموع این وضعیت موجب شد در سال 91 با کاهش تلفات جاده‌ای در سطح راه‌های استان مواجه شویم و خوزستان در حوزه برون‌شهری جاده‌ای پلیس، رتبه سوم کشور را به دست آورد.

قدرتی یادآور شد: این افتخار را علاوه بر تلاش‌های شبانه‌روزی حضور خوب پلیس، اداره راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل، فوریت‌های پزشکی و هلال احمر، مدیون قانونمندی و توجه به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم هستیم.

*کاهش 14 درصدی تلفات جاده‌ای‌ در سال 91؛ کاهش 9 درصدی در سال 91

وی با تقدیر از مردم و مسافران نوروزی در تعامل مضاعف با پلیس راه استان تأکید کرد: سال گذشته با کاهش 14 درصدی تلفات جاده‌ای مواجه بودیم و امسال نیز با وجود افزایش 11 درصدی خودرو و رانندگان تا به امروز کاهش 9 درصدی را شاهد هستیم.

قدرتی ادامه داد: آنچه قابل توجه بوده این است که اگر همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند با عزمی ملی می‌توان در سال‌های آتی تلفات جاده‌ای، حوادث مسیرهای ارتباطی و تصادفات را به حداقل رساند و به استاندارد جهانی نزدیک کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای انجام اقدامات نوروزی خاطرنشان کرد: از 25 اسفندماه سال 91 جلسات و کارگروه‌های مشترکی را با اداره راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، اورژانس و هلال احمر در استانداری تشکیل داده و برای هم‌پوشانی تمام تیم‌ها و اکیپ‌های اعزامی در جاده،آنان را در محل‌هایی که بتوانند در کنار هم قرار بگیرند، متمرکز کردیم.

*استقرار 96 تیم نظارتی و 6 خودروی تست و سلامت در سطح جاده‌ها

رئیس پلیس راه استان خوزستان افزود: بیش از 96 تیم گشتی و نظارتی را سازماندهی کرده و در سطح جاده‌ها اعزام و مستقر کردیم؛ شش دستگاه خودرویی را متشکل از تیم‌های تست و سلامت در راستای شناسایی رانندگان آلوده به مشروبات الکلی، روانگردان‌ها و مواد مخدر تجهیز و برنامه‌ریزی کردیم، در بحث اعزام مأموران در لباس مبدل در اتوبوس‌ها اقدامات مطلوبی را اجرایی کرده و بسیار موفق عمل کردیم.

وی اضافه کرد: این خبر خوش را باید به مردم بدهم که در نوروز امسال هیچ تصادف حمل و نقل جمعی را نداشته و شاهد نبوده‌ایم.

*استقرار بازرسان نامحسوس مردمی

قدرتی متذکر شد: برابر ماده دو قانون رسیدگی به تخلفات، استفاده از بازرسان نامحسوس مردمی این امکان را به پلیس می‌داد که با جذب و شناسایی مردم فعال و مستعد برای همکاری با پلیس راهور بتوانیم از ظرفیت‌های آنها نیز استفاده کنیم که البته با تحقق این امر بخش اعظمی از راه‌های استان را تحت کنترل خود درآوردیم.

*توقیف 470 خودرو، 273 موتورسیکلت، 15 جلد گواهینامه

وی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از 470 دستگاه خودروی رانندگانی که با اعمال مخاطره‌آمیز باعث تصادفات می‌شدند را توقیف و در پارکینگ و یا جلوی پاسگاه‌های پلیس راه متوقف کردیم.

رئیس پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: 15 جلد گواهینامه رانندگانی که نمراتشان به 30 رسیده بود همچنین 273 دستگاه موتورسیکلت را نیز توقیف کردیم.

*پرحادثه‌خیزترین نقاط جاده‌ای استان

وی، پرحادثه‌خیزترین نقاط جاده‌ای استان را در نوروز امسال مسیر اندیمشک، هندیجان ـ دیلم، ملاثانی ـ مسجدسلیمان و هفتکل ـ ایذه دهدز عنوان کرد.

قدرتی اظهار کرد: با انجام همه این اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه در نوروز امسال شاهد کاهش 50 درصدی حوادث جاده‌ای بودیم و در راستای کنترل ترافیک هرچه بیشتر مسیرهای ارتباطی سطح استان خوزستان گام برمی‌داریم.

رئیس پلیس راه استان خوزستان در پایان گفت: امیدواریم این روند، کاهش شیب خود را بیشتر کند تا برنامه قابل قبول‌تری در سال‌های آینده ارائه شود.

انتهای پیام/72001/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول