اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید نماینده مردم یزد از بیمارستان صدوقی

امکانات درمانی به عدالت تقسیم شود/ اعلام رضایت بیماران از کادر درمانی

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیمارستان شهید صدوقی یزد و عیادت از بیماران بر توزیع امکانات درمانی به صورت عادلانه تاکید کرد.

امکانات درمانی به عدالت تقسیم شود/ اعلام رضایت بیماران از کادر درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز به همراه فرماندار یزد به طور سرزده از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید صدوقی یزد بازدید کرد و در عیادت از بیماران با مشکلات و مسائل درمانی آشنا شد.

در این بازدید که از بخش‌های مختلف بیمارستان از جمله جراحی، داخلی، اطفال و بخش ویژه نوزادان (NICU) انجام شد، بیماران از کادر درمانی و پرسنل بیمارستان در حضور نماینده مردم یزد و صدوق قدردانی و تشکر کردند.

همچنین بیماران بخش اطفال و نیز بخش ویژه نوزادان مشکلات و مسائل درمانی این بخش را با نماینده یزد در میان گذاشتند.

بیماران بخش اطفال به ویژه کودکان سرطانی، گلایه‌های خود را از کمبود داروهای درمانی و نبود فضای کافی به نماینده مردم یزد در مجلس اعلام داشتند.

یکی از همراهان کودکان سرطانی این بیمارستان به نمایندگی از سایر بیماران با بیان اینکه قبل از هر چیزی باید مراقب خانواده‌های کودکان سرطانی بود، گفت: اغلب این کودکان بیش از یک‌ماه در بیمارستان بستری هستند و همیشه با کمبود تخت درمانی مواجه هستیم.

علی مرادی بیان داشت: به دلیل کمبود تخت، بیمار برای هر بار بستری باید ابتدا چند روزی را در اورژانس تحت مراقبت قرار گیرد تا تخت خالی شود که این مسئله برای بیماران شهرستانی بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: بیماران سرطانی این استان با نبود دارو دست و پنجه نرم می‌کنند و مجبوریم برای تهیه دارو، دفترچه درمانی را به استان‌های دیگر بفرستیم و داروی خود را با هزینه‌های بیشتر تامین کنیم.

وی افزود: پذیرش بیمار از سایر استان‌ها، دلیل کمبود دارو است که بیماران استان را به شدت با مشکل روبرو کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد نیز در این بازدید با تایید صحبت‌ها و گلایه بیماران گفت: گلایه بیماران این بخش به حق است و من نیز تایید می‌کنم.

سیدجلیل میرمحمدی عنوان کرد: کمبود دارو مسئله کشوری است که باید در مورد تامین دارو در سطح کشور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ظرفیت پذیرش در این بخش افزایش می‌یابد، اظهار داشت: به همت خیران استان یزد، بخش ویژه کودکان و اطفال در حال ساخت و تجهیز است و به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین افزود: یزد تنها یک بخش ویژه نوزادان (NICU) دارد و بیماران از تمام نواحی به بیمارستان شهیدصدوقی اعزام می‌شوند.

نماینده مردم یزد و صدوق نیز در این بازدید اظهار داشت: باید برای رفاه حال مردم در بخش درمان، امکانات بهداشتی درمانی را با عدالت توزیع کنیم و در این باره به همه مردم خدمات مساوی ارائه دهیم.

محمدصالح جوکار بیان داشت: متاسفانه تجهیزات و امکانات خوبی توزیع نشده و این برای مردم دشوار است.

وی با بیان اینکه پرستاران بخش‌های نوزادان نیز دچار مشکل هستند، افزود: باید با جذب نیرو و فراهم آوردن امکانات، کارکنان هر بخش را نیز در حد توان به کار گرفت تا کیفیت ارائه خدمات نیز بهتر باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشارکت مردم در بخش بهداشت جامعه ضروری است و به این دلیل باید در این زمینه تلاش بسیاری شود.

جوکار با بیان اینکه توسعه همه جانبه از نظر بهداشتی می‌تواند امنیت خاطر و سلامت روانی را در جامعه ایجاد کند، عنوان کرد: مسئولان استانی نسبت به رفع مشکلات موجود در این حوزه تلاش جدی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/90004/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول