اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یزد:

ملت ایران به طور قطع در انتخابات حماسه خلق می‌کنند

امام جمعه موقت یزد با اشاره به وفاداری مردم به نظام اسلامی گفت: ملت ایران به طور قطع در انتخابات پیش رو که در خرداد ماه برگزار می‌شود، حماسه‌آفرینی می‌کنند.

ملت ایران به طور قطع در انتخابات حماسه خلق می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: روز 12 فروردین، به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد که در این روز اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران پای صندوق‌های رای رفتند و بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود: جمهوری یعنی نظامی مردمی و مردم در چنین نظامی نقش اساسی دارند و هیچگاه خود را از نظام جدا نمی‌دانند.

آیت‌اللهی ادامه داد: مردم هرگاه برای نظام اسلامی، احساس خطر کرده‌اند، خود به میدان آمده‌اند و مسئله را فیصله داده‌اند مانند فتنه 88 که مردم به میدان آمدند و فتنه را پایان دادند.مردم ایران در طول بیش از 30 سال گذشته، در هر انتخاباتی پای صندوق‌های رای آمدند و در انتخابات پیش رو نیز باز هم به میدان می‌آیند و به طور قطع حماسه خلق می‌کنند.

آیت‌اللهی، حضور مردم در صحنه‌های مختلف و تاثیرگذاری آنها در بخش‌های مختلف را ویژگی جمهوریت نظام خواند و افزود: در جمهوری اسلامی باید به قوانین دین مبین اسلام نیز توجه ویژه شود به نحوی که تاکنون نیز این مهم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که به نام اسلام مزین شده است، نباید مظاهر فساد و بی‌دینی مشاهده شود در حالی که امروز شاهد بروز و ظهور مظهر بی‌دینی در جامعه، یعنی بی‌حجابی هستیم و این درد دل فقهای حوزه‌های علمیه است.

آیت‌اللهی عنوان کرد: رفع معضل بدحجابی در جامعه مسئولیت همگی ماست و همه به ویژه مسئولان نظام در مقابل آن محدودیت دارند. امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است به ویژه بر مسئولان نظام که بیش از دیگران در امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه قدرت دارند.

خطیب جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دهم فروردین سالروز قیام مردم یزد است و در این روز برگی بر افتخارات مردم یزد در دوران انقلاب اسلامی، افزوده شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز عنوان کرد: خون شهدا سبب آرامش امروز ماست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، امروز به برکت فداکاری شهدا در دنیا سربلند هستیم.

آیت‌اللهی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در ایام فاطمیه‌، با تاکید بر حفظ حرمت این ایام اظهار داشت: حضرت زهرا (س) نور چشم پیامبر بود و به فرموده امام صادق (ع)، وقتی حضرت فاطمه خلق شد، زمین و آسمان را روشن و چشمان ملائکه را خیره کرد.

وی با تشریح بخشی از زندگی و کرامات حضرت زهرا (س)، بر ترویج سیره فاطمی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و بانوان تاکید کرد.

انتهای پیام/2464/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول