اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گلپایگان:

مشکلات جامعه بر ولایت‌پذیری مردم تاثیر ندارد/انتخابات امسال حداکثری است

امام جمعه موقت گلپایگان گفت: مشکلاتی که در اثر بی‌توجهی برخی مسئولان به وجود می‌آید بر ولایت‌پذیری مردم تأثیری ندارد و ملت همیشه در صحنه ایران بارها این موضوع را ثابت کرده‌اند.

مشکلات جامعه بر ولایت‌پذیری مردم تاثیر ندارد/انتخابات امسال حداکثری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان حجت الاسلام و المسلمین مصطفی شیخ علی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع گلپایگان برگزار شده بود، اظهار کرد: زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه جهانیان است، خانه این دو بزرگوار خانه عشق و محبت بود و سراسر زندگی این زوج آسمانی باید سرمشق همه افراد جامعه قرار گیرد.

وی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: منشاء افسردگی‌ها و بیمارهای روحی و روانی این است که از خانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) فاصله گرفته‌ایم و باید تلاش کنیم سبک و آداب زندگی خودمان را با آنها همسو کنیم.

حجت الاسلام شیخ‌علی با بیان اینکه آموزه‌های دینی باید برگرفته از سخنان امامان و ائمه معصومین (ع) باشد، تصریح کرد: کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و چشم چرانی در جامعه موجب شده است که آرامش و آسایش در زندگی‌ها کم رنگ شود.

*‌ 12 فروردین روز نفی دوران ستمشاهی بود

خطیب جمعه گلپایگان در بخش دیگری از سخنانش به روز 12 فروردین و نام‌گذاری این روز اشاره کرد و افزود: در این روز مردم با رأی قاطعی که به حکومت اسلامی دادند، موفق شدند رژیم دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را برکنار کنند و حکومت اسلامی را جایگزین آن کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر یوم‌الله 12 فروردین نبود، 22 بهمن و قیام انقلاب اسلامی ناقص می‌ماند، تصریح کرد: روز 12 فروردین نفی دوران ستمشاهی بود و مقدمه‌ای برای تثبیت و گردن نهادن به ولایت خدا شد.

حجت‌الاسلام شیخ‌علی تأکید کرد: مشکلاتی که در جامعه به وجود می‌آید ربطی به نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه ندارد و این امر را بارها مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران اثبات کرده‌اند و در انتخابات 24 خردادماه هم بار دیگر در صحنه حضور خواهند داشت و بار دیگر با آرمان‌های امام و راه شهیدان تجدید میثاق خواهند کرد.

خطیب جمعه گلپایگان در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: "رئیس جمهور آینده ضمن اینکه شرایط ریاست جمهوری را باید داشته باشد از نقاط ضعف ریاست جمهوری فعلی هم باید دور باشد".

وی ادامه داد: افرادی که دارای توانمندی و انگیزه هستند در انتخابات شوراها شرکت کنند و برای رشد و توسعه شهرستان برنامه ارائه دهند.

امام جمعه موقت گلپایگان با بیان اینکه روز طبیعت یادآور روز قیامت است، بیان کرد: در آموزه‌های دینی و اسلامی مبحثی به نام نحسی و سیزده بدر وجود ندارد اما با توجه به اینکه در بهار طبیعت قرار داریم با رفتن به دامن طبیعت به نشانه‌های الهی و عظمت خداوند پی می‌بریم.

حجت الاسلام شیخ علی با تأکید بر اینکه در این روز باید مسائل شرعی و دینی رعایت و از گناه پرهیز شود، گفت: در این روز نباید به طبیعت نباید آسیب بزنیم و با آتش زدن و بریدن درختان موجب تخریب منابع ملی شویم.

وی ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اجرایی که در ایام نوروز وظیفه میزبانی و اسکان و امنیت مسافران نوروزی را بر عهده داشتند، تاکید کرد: میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، امدادگران هلال احمر، اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی تلاش ویژه‌ای در این ایام بر عهده داشتند و موفق شدند رضایت مسافران نوروزی که به شهرستان گلپایگان عزیمت کرده بودند را جلب کنند.

انتهای پیام/63014/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول