اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از دیدنی‏های مهدیشهر گزارش می‏دهد

خانه‌های قاجاری و مناظر شگرف طبیعی در انتظار مسافران نوروزی

دیدنی‏های مهدیشهر از خانه‌های قاجاری گرفته تا مناظر شگرف طبیعی، این روزها در انتظار مسافران نوروزی است.

خانه‌های قاجاری و مناظر شگرف طبیعی در انتظار مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، جاذبه‌های گردشگری شهرستان مهدیشهر علاوه بر آب و هوای مطبوع و خنک که در روزهای گرم، هزاران نفر از مردم گرمازده شهرهای اطراف و زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) را به این شهرستان جلب می‌کند، این روزها محل رجوع بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی است.

امامزاده علی‌اکبر، مسجد پامنار مهدیشهر، حرم مطهر امامزاده قاسم ‌ابن موسی ‌ابن جعفر (ع)، غارهای بزرگ و کوچک دربند، هتل و تالار دربند سنگسر، سوئیت‌های شهرداری مهدیشهر، مهمانسراهای دولتی و اردوگاه‌های تفریحی دربند مهدیشهر منطقه حفاظت ‌شده پرور، آبگرم معدنی گرو و پارک بزرگ سنگسر این روزها پذیرای میهمانان نوروزی است.

باغ ایرانی مهدیشهر، هتل بزرگ سنگسر در دو لای مستقل و مجزا حسینیه المهدی سنبل مهدیشهر، منطقه ییلاقی ملاده، شکارگاه و تالار دیدنی عمارت ملاده، منطقه حفاظت شده پرور، کافر قلعه و آبشار مهدیشهر نیز در تعطیلات نوروزی حال و هوای خاصی دارد.

پارک و شهربازی کوهستانی مهدیشهر، قله نیزوا چاشم، چشمه روزیه، جنگل روبارک، فینسک، باغات ده صوفیان مخصوصا مناظر بدیع فولادمحله و چاشم، آسیاب‌های قدیمی و باغات نیمه‏سبز گل رودبار مهدیشهر، معبد ویران ‌شده آناهیتا در سرچشمه رابند مهدیشهر و مناظر راه‌بند، آب معدنی لیتو و بناهای تاریخی و تفریحی دیگر نیز از جاذبه‏های گردشگری مهدیشهر است.

راه‌های زیرگذر تا تونل‌های متروکه ارتباطی بین دو قلعه مهدیشهر و شبکه‌های فرعی، بدنه‌ها و صخره‌های بلند و جذب سنگ‌نوردی در چند مکان مهدیشهر به خصوص صخره‌های سنگسر سل واقع در سردرند و کرکوه که با همت انجمن سنگ‏نوردی ایران و فرانسوی‌ها، مسیرگشایی شده، نیز دارای اهمیت است.

خانه‌های عهد قاجار مانند خانه درخشانی‌ها، کیپور، جوادیان‌ها، دوستمحمدی‌ها، شهر زیبای درجزین که به باغ شهر معروف شده و دارای مناظر شگرف و دیدنی و کوچه باغ‌ها و جوی‌های روان و باصفا و همچنین شهر خوش‌ آب و هوا و دارای باغات و سبزه‌زارهای شهمیرزاد است که این روزها پذیرای صدها نفر از گردشگران است.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول