اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

در روز انس با طبیعت با طبیعت مهربان باشیم / مناطق حفاظت شده خراسان شمالی پذیرای مردم

سخنگوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن 13 فروردین بر نگهداری و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان موهبت خدادادی تاکید کرد.

در روز انس با طبیعت با طبیعت مهربان باشیم / مناطق حفاظت شده خراسان شمالی پذیرای مردم

حسن پهلوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تدابیر حفاظتی محیط زیست خراسان شمالی برای 13 فروردین در استان را برشمرد و اظهار کرد: در این راستا پنج منطقه حفاظت شده، دو پارک ملی و یک پناهگاه حیات‌وحش بر روی مردم و طبیعت‌گردان گشوده است.

وی با بیان اینکه در این روز محیط بانان محیط زیست نیز در کنار مردم هستند تصریح کرد: شهروندان از بردن وسایل آتش‌زا در این روز و قطع شاخه‌های درختان برای روشن کردن آتش و از تخریب آشیانه پرندگان پرهیز کنند.

پهلوان افزود: هم استانی‌ها در صورت روشن کردن آتش در زمان بازگشت از طبیعت حتماَ آن را خاموش کنند.

وی با اشاره به توزیع کیسه‌های زباله از سوی ادارات حفاظت محیط زیست در خروجی مراکز شهرستان‌ها از عموم خواست تا از ریختن زباله‌ها در محل‌های اطراق به ویژه چشمه‌ها و مسیر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

سخنگوی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی  گفت: لازم است تا مردم در زمان برگشت از طبیعت زباله‌های خود را در کیسه‌های زباله جمع آوری و با خود برگردانند و آن‌ها را در طبیعت رها نکنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها جدا خودداری کنند، گفت: این ماهی‌ها سازگار با آب‌های رودخانه‌ای نبوده و ضمن مرگ و میر، موجب آلوده شدن آب رودخانه‌ها نیز می‌شوند.

پهلوان خاطر نشان کرد: رها‌سازی ماهیان قرمز زینتی در آب‌های جاری و رودخانه‌ها علاوه بر انتقال بیماری‌های احتمالی به آبزیان بومی باعث تغییرات اکولوژیک در این گونه آب‌ها می‌شود و در دراز مدت تأثیرات نامطلوبی بر آبزیان بومی استان وارد می‌آورد که خسارات و پیامدهای ناشی از آن ناممکن و پرهزینه است.

به گزارش فارس، 13فروردین روز انس با طبیعت نامگذاری شده که مردم در این روز به نشان فرا رسیدن بهار به دامن طبیعت می‌روند.

انتهای پیام/63002/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول