اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

مسئولان کار برای شهدا را وظیفه ذاتی بدانند

فرماندار شهرستان آبیک گفت: مسئولان باید کار برای شهدا را وظیفه ذاتی خود بدانند.

مسئولان کار برای شهدا را وظیفه ذاتی بدانند

عبدالحسین داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک با ابراز خرسندی از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر آبیک اظهار داشت: مسئولان نباید کار برای شهدا را کار اداری تلقی کنند، چراکه به عنوان یک ایرانی و مسلمان مدیون خون شهدا و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهر آبیک بقعه متبرکه‌ای وجود ندارد، تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام افتخاری بزرگ برای مردم آبیک محسوب خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: براساس سیاست‌های فرهنگی کشور که شهدای گمنام را در اقصی نقاط کشور تشییع و تدفین می‌کنند، وجود شهدای گمنام حقیقتاً از افتخارات نظام و کشور است.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: وجود شهدای گمنام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم تأثیر بسزایی خواهد داشت که مطلوب است همه مسئولان در راستای نهادینه کردن این فرهنگ گام بردارند و آن را بالاتر از کارهای روزمره خود بدانند تا مراسم استقبال از شهدا به نحو احسن صورت گیرد.

داداشی تصریح کرد: وجود گلزار شهدای گمنام نوعی زیارتگاه و نقطه قوت برای مردم شهر آبیک خواهد بود که باید شهرداری در ساخت المان توجه ویژه داشته باشد و المانی زیبا و در شأن شهدا طراحی و نصب کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زمان‌بر است و شیر آب نیست که وقتی باز کنیم جاری شود، عنوان کرد: فرهنگ زمان‌بر است به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت که باید به نحو احسن در بین نوجوانان و جوانان ترویج و گسترش یابد.

این مسئول اذعان داشت: با تشییع و تدفین شهدای گمنام، خانواده‌های شهدایی که فرزند شهید گمنام دارند با حضور در گلزار این شهدا قلبشان آرام می‌گیرد و به یاد فرزندشان احساس آرامش خواهند کرد.

فرماندار شهرستان آبیک تأکید کرد: امیدواریم مردم به ویژه بانوان با پوشش مناسب در گلزار شهدا حضور یابند تا به شهدا بی‌حرمتی نشده و خون شهدا پایمال نشود.

داداشی در پایان بیان کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و وجود شهدای گمنام سبب می‌شود به آرمان‌های شهدا نزدیک شویم که در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/77006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول