اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

روسیه نگرانی گرجستان از مانور دریای سیاه را ساختگی نامید

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ابراز نگرانی گرجستان از انجام مانور نظامی دریای سیاه و خطرناک بودن آن برای امنیت منطقه را ساختگی خوانده و این قبیل اظهارات را برای روند عادی سازی روابط دو کشور مضر دانست.

روسیه نگرانی گرجستان از مانور دریای سیاه را ساختگی نامید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که اعلام گرجستان در خصوص اینکه برگزاری مانور نظامی روسیه در دریای سیاه تهدیدی برای ثبات در منطقه است، کاملا بدون پایه و اساس و ساختگی است.

لوکاشوویچ در بیانیه‌ای که در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، یادآور شده است: ایجاد هیاهو از سوی طرف گرجستانی در خصوص تهدید روسیه برای امنیت منطقه برای پوشش سیاست خصمانه خویش، مسئله جدیدی نیست. کافی است به راه اندازی سر و صدای بیهوده چند ماه پیش مقامات تفلیس پیرامون مانورهای برنامه ریزی شده اخیر در روسیه اشاره کرد که از آنها بعنوان «تهدیدات مرگ آور برای گرجستان» یاد شده بود. این واقعیت که این قبیل اظهارات همچنان ادامه دارد، اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، تاثیر بدی روی تمایلات بوجود آمده در مورد عادی سازی روابط بین دو کشور داشته و به این روند آسیب خواهد رساند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه  با اشاره به اینکه نگرانی بیان شده از سوی دولت گرجستان کاملا ساختگی است، افزود: ساختگی  بودن این نگرانی بویژه در شرایطی که برگزاری این مانور برای سایر کشورها امری عادی است، کاملا آشکار می‌شود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه چهارشنبه گذشته (28 ماه مارس) در ساعت 4 بامداد به وقت مسکو، به "سرگئی شایگو" وزیر دفاع این کشور دستور برگزاری مانور نظامی گسترده ناگهانی در دریای سیاه را داد. در این مانور حدود 7 هزار نیروی نظامی، 250 زرهپوش نظامی، بیش از 50 توپخانه از انواع مختلف، بیش از 20 هواپیما و بالگرد نظامی و حدود 30 کشتی از انواع مختلف شرکت داشتند.

ولادیمیر پوتین روز جمعه شخصا در منطقه نظامی «رایوسکی» در منطقه کراسنودارسکی در جنوب غربی روسیه که مانور نظامی گسترده در آنجا برگزار شد، حضور یافته و بر انجام این تمرینات نظارت داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول