اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری و مشارکت کلانشهرهای کشور خبر داد

فاصله 10 برابری درآمد شهرداری‌های کشور با نیازها

دبیر کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری و مشارکت کلانشهرهای کشور گفت: طبق آخرین بررسی‌های انجام گرفته در شهرهای کشور، همواره بین درآمدهای شهرداری‌ها از محل عوارض محلی و نیازهای شهرها 10 برابر فاصله وجود دارد.

فاصله 10 برابری درآمد شهرداری‌های کشور با نیازها

 داوود ندیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تعدای از مجتمع‌ها و شهرک‌های بزرگ مسکونی تبریز از جمله شهرک امام خمینی (ره)، مجتمع گلپارک، مجتمع آبادانی مسکن منظریه، مجتمع سردار شهید شفیع‌زاده که بیش از 40 سال پیش و با تکنولوژی آن زمان و به صورت قطعات پیش ساخته و اکثرا چهار طبقه احداث شده‌‌اند اکنون به دلایل مختلف کارآیی بهینه خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این مجتمع‌ها سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسبی نداشته فاقد پارکینگ‌های مجهز بوده و از امکاناتی نظیر شهربازی، پارک کودک، مهدکودک، تالار همایش، رستوران و خدمات رفاهی بی‌بهره‌ هستند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز گفت: بدین منظور برنامه نوسازی این شهرک‌ها در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته که تعدادی از آنها در مرحله طراحی هستند تا با مشارکت خود اهالی و تعدادی از شرکت‌های معتبر و دارای رتبه و تخصص در این زمینه نسبت به نوسازی آنها به روش سرمایه‌گذاری مشارکتی (مشارکت مدنی) اقدام شود.

*فاصله 10 برابری درآمد شهرداری‌های کشور با نیازها

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌های انجام گرفته در شهرهای کشور، همواره بین درآمدهای شهرداری‌ها از محل عوارض محلی و نیازهای شهرها 10 برابر فاصله وجود دارد که این فاصله هر ساله به روی هم انباشته شده و شکاف عظیمی را مابین درآمدهای شهرداری و نیازهای شهرها به وجود می‌آورد که به آن عدم توسعه‌ یافتگی شهرها می‌گویند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای جبران این خلاء، برای نخستین‌بار در کشور، شهرداری تبریز اقدام به تهیه، تدوین، تصویب و اجرایی کردن شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری کرده و از شهریورماه 1385 با ایجاد اداره سرمایه‌گذاری مشارکتی عملاً سیستم نوینی را در زمینه تأمین منابع مالی پروژه‌های شهری رقم زد.

ندیم تصریح کرد: اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز در طول فعالیت خود همواره درصدد فعالان سرمایه‌گذاری کشور بوده، به طوری که در پنج سال گذشته رتبه اول کشوری را در انعقاد قراردادهای مشارکتی با بخش خصوصی کسب کرده است.

*سرمایه‌گذاری 60 تریلیون ریالی بخش خصوصی در تبریز

وی عنوان کرد: از ابتدای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز تاکنون جمعاً تعداد 162 قرارداد به ارزش 60 تریلیون ریال منعقد شده است که این میزان اشتغال‌زایی مستقیم آنها به تعداد 22 هزار و 838 نفر خواهد بود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز افزود: از این تعداد تاکنون به تعداد 48 پروژه به ارزش 6 هزار و 200 میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم 3 هزار و 241 نفر مورد احداث و بهره‌برداری قرار گرفته و بقیه نیز در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی هستند.

ندیم گفت:خوشبختانه تمام قراردادهای منعقد شده به مرحله اجرا درآمده‌ است و تعدادی از آنها در حال احداث بوده و تعدادی نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده‌ است.

وی ابراز داشت: اتمام و بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها موجب تغییر چهره تبریز شده و زیبایی‌های این شهر را چندین برابر کرده است و این پروژه‌ها، گذشته از اینکه موجب کاهش بیکاری در سطح استان خواهد شد، بلکه در توسعه و پیشرفت شهر و نیز ارتقای وضع مالی و معیشتی مردم نیز تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول