اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

30 هزار واحد مسکن روستایی اردبیل نیاز به مقاوم‌سازی دارد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 30 هزار واحد مسکن روستایی استان اردبیل همچنان نیاز به مقاوم‌سازی دارد که در تلاش هستیم این واحدها را بادوام کنیم.

30 هزار واحد مسکن روستایی اردبیل نیاز به مقاوم‌سازی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل اظهار داشت: براساس سرشماری سال 90، حدود 99 هزار و 740 واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که 83 هزار واحد آن بی‌دوام و کم‌دوام بوده که ما در سال‌های اخیر توانسته‌ایم بیش از 53 هزار واحد از این تعداد را مقاوم‌سازی کرده و یا به مرحله مقاوم‌سازی برسانیم.

وی ادامه داد: هرچند با مشکل پراکندگی روستاها و بی‌رغبتی برخی از روستاییان در مقاوم‌سازی روبه‌رو هستیم، اما از سال 85 تاکنون طرح ویژه مقاوم‌سازی مساکن روستایی اجرایی شده و ما توانسته‌ایم با ترغیب و تشویق روستاییان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یارانه‌دار در این امر موفق عمل کنیم و زمینه یک تحول اساسی را در روستاها فراهم آوریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق روستایی اجرای طرح مقاوم‌سازی سبب شده است تا هم مشارکت مردم بالا رفته و هم زمینه‌ای برای کاهش مهاجرت‌ها فراهم آید تا سکونت واقعی را در مناطق روستایی با اطمینان‌بخشی به سرپناه مناسب شاهد باشیم.

حاج‌علیزاده تصریح کرد: امسال نیز سعی خواهیم کرد سهمیه مسکن روستایی را که با تأکید وزیر راه و شهرسازی در حد قابل قبولی است به مرحله انعقاد قرارداد برسانیم و 20 هزار واحد از سال‌های قبل را نیز تا پایان دولت دهم به مرحله عملیاتی برسانیم.

این مسئول با یادآوری اینکه در اکثر شهرها وضعیت ما در بخش انعقاد قرارداد حدود 85 تا 90 درصد است، عنوان کرد: از سهمیه 5 هزار و 680 نفری سال 91 تاکنون 4 هزار و 760 سهمیه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

عضو ستاد مسکن استان اردبیل، تعهد بانک سپه، تجارت، ملی، ملت و صادرات را در پرداخت تسهیلات 12.5 میلیون تومانی مقاوم‌سازی مسکن روستایی یادآور شد و بیان داشت: در این زمینه حرکت‌های مثبتی آغاز شده و با تأکید استاندار اردبیل اکثر بانک‌ها 80 تا 90 درصد سهمیه خود را به مرحله انعقاد قرارداد رسانده‌اند.

حاج‌علیزاده افزود: در قراردادهای سال 92 نیز مبلغ پرداخت تسهیلات 12.5 میلیون تومان اعلام شده است که امیدواریم با اتمام سهمیه سال 91 از خردادماه مرحله انعقاد قرارداد سهمیه 8 هزار نفری مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در سال 92 آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی جابه‌جایی‌ها در مقاوم‌سازی مسکن روستایی آن هم بین شهرستان‌های مختلف تصریح کرد: به دلیل جذب نشدن برخی از اعتبارات در شهرستان‌های مختلف جابه‌جایی را در انعقاد قراردادهای مسکن مهر شاهد هستیم.

انتهای پیام/62004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول