اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد

بیش از 3 میلیون مسافر نوروزی وارد لرستان شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: تا روز گذشته بیش از سه میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی وارد لرستان شده است.

بیش از 3 میلیون مسافر نوروزی وارد لرستان شد

قاسم قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار استان لرستان در لیست استان‌های مقصد گردشگران قرار گرفت، گفت: در سال‌های گذشته این استان گذرگاه بود، به این معنا که مسافران از طریق لرستان به خوزستان و استان‌های غربی و جنوبی سفر می‌کردند و بالعکس، اما امسال بسیاری از مسافران به لرستان سفر کرده بودند، به طوری که پس از اقامت چند روزه از همین جا به استان خودشان بازگشتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه میلیون و 200 هزار نفر وارد لرستان شده بودند، افزود: این رقم امسال با 12 درصد رشد به سه میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در مجموع تا روز گذشته 360 هزار نفر در لرستان اقامت داشته‌اند که نسبت به سال گذشته که 170 هزار اقامت بوده 120 درصد رشد داشته است.

قاسمی یادآور شد: 150 هزار نفر از موزه‌های لرستان بازدید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه میهمانان زیادی از تمام نقاط کشور به استان لرستان سفر کرده‌اند، ادامه داد: این افزایش مسافران حاصل حضور موفق در جشنواره‌های مختلف کشوری و انعکاس آن در رسانه‌ها به ویژه انعکاس مناسب غنای فرهنگی استان لرستان در شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی رادیویی است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه 53 درصد از مسافران نوروزی لرستان از استان تهران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: ما فقط در این برنامه‌ها اعلام کرده‌ایم که در بسیاری از موارد، این استان بی‌نظیر و حتی کم‌نظیر است، چرا که استان لرستان به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی و پایتخت آبشارها، پایتخت اکوتوریسم مطرح است.

قربانی تصریح کرد: لرستان به عنوان سرزمین غارهای تاریخی در دنیا شناخته شده است و کتاب غارهای لرستان به عنوان یک رفرنس و منبع همین الان در دانشگاه‌های اروپایی تدریس می‌شود، به طوری که پروفسور بولی مهمترین باستان‌شناس حال حاضر اعلام می‌کند که محوطه‌های نقوش صخره‌ای هومیان در لرستان از قدمت 148 هزار ساله برخوردار است، با این ادعا لرستان نخستین سکونتگاه بشر در دنیا است.

وی عنوان کرد: بنده سال گذشته به عنوان ناظر عالی ستاد کشوری به لرستان سفر کرده بودم، زمانی که به این استان آمدم، دیدم که لرستان داشته‌ها و یافته‌های زیادی دارد، اما آنچه که خدای ناکرده لرستان را ضعیف جلوه می‌داد، عدم اطلاع‌رسانی مناسب بود و این دیار داشته‌هایش را به خوبی معرفی نکرده بود.

قربانی یادآور شد: داشته‌ها و یافته‌های لرستان را در یک حصار مخفی کرده بودند و خوب انعکاس و انتقال نداده بود، اما ما این حصارها را برداشتیم و شفاف سازی کردیم، لرستان را آن چیزی که بود، معرفی کردیم و به مردم ایران ارائه دادیم.

وی با اشاره به اینکه ما این حصارها را شکسته‌ایم و این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌ایم و چیزی به لرستان اضافه نکرده‌ایم، افزود: پس از جذب مسافران نوروزی یکی از اهداف عمده ما این بود، مسافری که از قلعه به عنوان نماد تاریخی استان بازدید می‌کرد، برنامه‌ریزی برای آن نمی‌شد که این مسافر به کجا باید برود، اما امسال برنامه‌ریزی کرده بودیم، مسافری که از قلعه بازدید می‌کرد، جشنواره‌های متنوعی را برای‌شان به مدت 12 الی 13 ساعت در نظر گرفته بودیم که این برنامه‌ها موجب رضایت نزدیک به 100 درصد مسافران شد.

قربانی خاطر نشان کرد: تورهای رایگان و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در دستور کار قرار گرفت و به قدری برای مسافران جذاب بود، که مسافری که آمده بود، تا فقط برای یک روز در استان بماند و برای پنج روزش برنامه‌ریزی کرده بودیم، به مدت پنج روز در استان ماندگار شد.

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول