اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس قم خبر داد

وقوع 73 حادثه ترافیکی ـ جرحی در روز طبیعت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: در روز طبیعت 73 حادثه ترافیکی ـ جرحی رخ داد که 45 مورد از این حوادث شهری و 28 مورد دیگر جاده‌ای بوده است.

وقوع 73 حادثه ترافیکی ـ جرحی در روز طبیعت

محمدجواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه اورژانس قم برای پوشش امدادی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی به ویژه روز طبیعت در آماده‌باش بود، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از حجم بالای تردد در این روزها بود که برای دسترسی سریع و آسان مسافران به خدمات درمانی اورژانسی و کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان احتمالی، 41 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 100 نیروی عملیاتی و ستادی برای پوشش امدادی نقاط مختلف استان مستقر شدند.

وی به نقاطی که آمبولانس‌ها در این روز برای پوشش امدادی استقرار داشتند، اشاره و خاطرنشان کرد: اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، مسیرهای منتهی به اماکن تفریحی و بوستان‌های سطح شهر از جمله نقاطی بودند که اورژانس برای پوشش امدادی مستقر بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: در محل تجمع شهروندان و مسیرهای پرتردد نیز به صورت مداوم موتورلانس‌ها به گشت‌زنی پرداختند.

باقری همچنین از استقرار اتوبوس آمبولانس در محدوده عوارضی اتوبان قم ـ تهران خبر داد و بیان کرد: نیروهای ستادی نیز برای مدیریت امدادرسانی حوادث ترافیکی و حوادث غیرمترقبه احتمالی حضور فعال داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مأموریت‌های انجام شده در روز طبیعت اشاره و ابراز کرد: در این روز 213 مأموریت مربوط به بیماران قلبی، تنفسی، سوختگی و... به انجام رسید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از وقوع 73 حادثه ترافیکی جرحی خبر داد و تصریح کرد: از مجموع حوادث به وقوع پیوسته 45 حادثه شهری و 28 مورد حوادث جاده‌ای بوده است.

*حوادث روز طبیعت 137 مجروح بر جای گذاشت

باقری در پایان تعداد مجروحان این حوادث را 137 نفر عنوان کرد و بیان داشت: 43 نفر از مجروحان به صورت سرپایی در محل مورد درمان قرار گرفتند، 94 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و دو تن نیز بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده فوت کردند.

انتهای پیام/78005/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول