اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیکارهای کاراته قهرمانی سبک «کاراته دو ایران»

کاراته‌کاهای قمی به 3 نشان نقره و برنز دست یافتند

کاراته‌کاهای قمی با کسب سه نشان نقره و برنز به کار خود در پیکارهای کاراته قهرمانی سبک «کاراته دو ایران» پایان دادند.

کاراته‌کاهای قمی به 3 نشان نقره و برنز دست یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رشته‌های ورزشی رزمی در بین نوجوانان و جوانان قمی همواره از طرفداران بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها برخوردار بوده است و در این بین رشته کاراته نیز سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است.

در قم باشگاه‌های متعددی در رشته ورزشی کاراته فعالیت می‌کنند و حتی می‌توان به جرات ادعا کرد که تعداد آنها از باشگاه‌های رشته پرمخاطب و پرطرفدار فوتبال نیز بیشتر است و افتخاراتی که ورزشکاران این رشته کسب می‌کنند به مراتب از فوتبالیست‌ها بیشتر است.

کاراته در دو بخش کنترلی و آزاد دارای بخش‌ها و زیرمجموعه‌های متفاوتی است، این رشته ورزشی در بخش کنترلی در قالب رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور در مسابقات داخلی و در قالب رقابت‌های لیگ جهانی، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در ابعاد برون مرزی برگزار می‌شود.

این در حالی است که بخش غیر کنترلی آن محدودیت‌های مبارزات کنترلی را ندارد و دارای سبک‌های مختلفی است که از جمله این سبک‌ها می‌توان به سبک «کاراته دو ایران» اشاره کرد که رقابت‌های کشوری آن سه مدال ارزشمند برای کاراته‌کاهای قمی به دنبال داشته است.

مسابقات کاراته سبک کاراته دو ایران با شرکت چهره‌های مطرح و سرشناس این سبک از استان‌های مختلف به انجام رسید و سرانجام سه مدال نقره و برنز ارزشمند و خوشرنگ حاصل تلاش تیم اعزامی سبک «کاراته دو ایران» قم به این رقابت‌ها بود.

کاراته‌کاهای قمی در حالی که این مسابقات در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شد در هر چهار رده سنی به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آنها به دست آوردن دو نشان نقره و یک مدال برنز بود.

در رده سنی نونهالان این دوره از پیکارها سینا یاسری نخستین مدال‌آور تیم اعزامی کاراته دو ایران به نمایندگی از قم بود که توانست در وزن منهای 35 کیلوگرم با نشان دادن توانمندی و استعداد بالای خود بعد از کاراته‌کاهای آذربایجان شرقی و تهران به مقام سوم و نشان برنز دست یابد.

این در حالی است که در وزن منهای 45 کیلوگرم رده سنی نوجوانان امیرحسین نصراللهی بعد از نماینده تهران نایب قهرمان شد و به مدال نقره رسید و در رده سنی جوانان در وزن منهای 65 کیلوگرم محمدصادق کریمی در نهایت صاحب نشان نقره شد.

انتهای پیام/78002/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول