اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت

ارزیابی مطلوب عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی همدان

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عملکرد ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی همدان به دلیل خدمات‌رسانی مناسب و رضایتمندی 93 درصدی مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر کردند ابراز رضایت کرد.

ارزیابی مطلوب عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منوچهر جهانیان، رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور به همراه شهرام شیروانی رئیس جامعه هتلداران استان از دبیرخانه مرکزی، ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی شهرداری، یکی از ستادهای اسکان آموزش و پرورش و همچنین مجموعه ورزشی تفریحی هتل بین‌المللی باباطاهر همدان بازدید کرد و از نزدیک با روند اجرایی و خدمات‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان آشنا شد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور در پایان این بازدید در خصوص عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی همدان اظهار داشت: مهمترین ویژگی شاخص سفرهای نوروزی 92، توزیع سفر در مناطق مختلف کشور بوده است به طوری که توزیع سفر در نقاط مختلف کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 43 درصد رشد داشته و استان همدان توانسته پذیرای حجم بالایی از مسافران باشد.

منوچهر جهانیان افزود: با آماری که همکاران ما در اداره میراث فرهنگی و همچنین جامعه هتلداران ارائه کردند، امسال شاهد رشد قابل توجهی در بحث ورود گردشگر داخلی و خارجی به سطح استان همدان و همچنین اقامت در مراکز هتلی و اقامتی بودیم که این نوید دهنده خوبی برای آینده صنعت گردشگری در استان همدان است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری و هماهنگی بین دستگاهی در ستاد تسهیلات نوروزی استان مطلوب بوده است تصریح کرد: با بررسی نظرسنجی که محسوس و غیر محسوس توسط همکاران ما انجام شده رضایتمندی 93 درصدی مسافران و میهمانی که همدان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده بودند را به دنبال داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور یادآور شد: حضور ایزدی از مدیران ارزشی سازمان میراث فرهنگی در رأس هرم تشکیلاتی ستاد تسهیلات نوروزی استان و استفاده از نیروی جوان و همکاری معاونین و همکاران وی در اداره کل باعث شده تا با کمک دستگاه‌های ذیربط زیر نظر مسئولان ارشد استان برای خدمات‌رسانی به مسافران از هیچ کاری دریغ نکنند که باید به تمام این عزیزان خسته نباشید گفت و قدردانی ویژه‌ای داشت.

به گفته وی حضور در نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری موفق همایش و جشنواره‌ها، معرفی از طریق رسانه‌ها توزیع اقلام فرهنگی و همچنین سابقه فرهنگی و تاریخی همدان باعث شده تا این استان از ناشناخته بودن برای مسافران و گردشگران بیرون آید و میزبان تعداد بالایی از سفرهای نوروزی باشد.

جهانیان با بیان اینکه میانگین اقامت و ماندگاری مسافران در استان‌های مختلف در نوروز 92 از یک و نیم روز به سه روز رسیده است خاطرنشان کرد: افزایش ماندگاری موجب شناخت مناسب از ظرفیت‌های گردشگری در هر استان است که در مجموع تا پایان روز 13 فروردین در بحث ماندگاری شاهد رشد 35 درصدی در سطح کشور بودیم.

وی ادامه داد: با آماری که در ورودی مسافران در سطح 9 شهرستان تابعه استان همدان ارائه شده در زمینه ماندگاری و اقامت مسافران استان وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری و همچنین سال گذشته دارد و رقم 45 درصد رشد در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان که به عنوان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی از 25 اسفند در محل دبیرخانه ستاد حضور داشته، از روند اجرایی و همکاری دستگاه‌های همکار و خدمات‌رسان در این ستاد و نوروز 92 گزارشی را ارائه کرد.

علیرضا ایزدی در ارائه گزارش ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان اظهار داشت: از ابتدای شروع کار این ستاد از 25 اسفند ماه و دبیرخانه مرکزی که در محل آرامگاه بوعلی سینا، ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی در یادمان عین‌القضات همدانی، دو ستاد اسکان در دو ناحیه آموزش و پرورش شهر همدان مستقر شده است با تصویب در کارگروه گردشگری مقرر شده روزانه همه آمارها به این دبیرخانه اعلام و توسط همکاران پالایش و جمع‌بندی شده و سپس به خبرگزاری‌ها و صداو سیما اعلام شود.

به گفته وی آمار ورودی به استان و همچنین بازدید از اماکن و جاذبه‌های گردشگری سطح استان از رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه داشته است و تا پایان روز سیزدهم بیش از 700 هزار نفر از این اماکن از طریق خرید بلیت دیدن کردند.

رئیس جامعه هتلداران که در این بازدید حضور داشت ضمن ارائه گزارش از ظرفیت‌های موجود استان در بحث هتل ابراز داشت: در استان همدان 11 هتل درجه یک تا هتل چهار ستاره با ظرفیت یک هزار تختخواب به نام‌های یاس، مرمر، بوعلی، آزادی، باباطاهر و هتل آپارتمان خاتم در سطح شهر همدان، هتل نهاوند در شهرستان نهاوند، هتل سینا در شهر لالجین، هتل ملت در شهرستان فامنین و همچنین مهمانسرای گردشگری علیصدر در مجتمع غار علیصدر آماده پذیرایی از مسافران در تمام فصول سال هستند.

شهرام شیروانی اضافه کرد: با توجه به موقعیت بسیار ایده‌آل استان همدان در غرب کشور و افزایش روزافزون مسافران در سطح استان نیازمند ایجاد ظرفیت جدید و همچنین تقویت کیفیت ظرفیت موجود در بحث هتل هستیم که امیدواریم مسئولان دست‌اندرکار در این زمینه دست یاری بخش خصوصی را به خوبی بفشارند تا بتوانیم پذیرایی در خور نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین داشته باشیم.

وی عملکرد هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها در نوروز 92 را راضی‌کننده دانست و افزود: در ایام نوروز امسال برای نخستین بار نه تنها هیچ افزایش نرخی در بین هتل‌ها صورت نگرفت بلکه با تعامل انجام شده بیشتر هتل‌ها از تخفیف 10 تا 40 درصدی برخوردار بودند که این امر موجب رضایتمندی مسافران و افزایش سفر و اقامت مسافران بود.

به گفته رئیس جامعه هتلداران همدان تا حجم بالای حضور مسافران و گردشگر داخلی و خارجی در سطح استان باعث شده تا روز دهم فروردین تمام اماکن اقامتی هتلی در استان با 100 درصد ظرفیت پذیرایی مسافران نوروزی همدان باشند.

در این بازدید هیئت بازدید ضمن ادای احترام به مقام شامخ حکیم هزاره‌ها رئیس ستاد تسهیلات نوروزی کشور دفتر یادبود این مقبره را امضا کرد.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول