اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد

بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت اردبیل با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومان پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت اردبیل با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست با مسئولان برگزاری هفته سلامت در اردبیل اظهار داشت: در گرامیداشت هفته سلامت دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان خلخال و مشگین‌شهر به همراه دانشکده دندان‌پزشکی و کلینیک ویژه این گروه راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی دستگاه دیالیز در سرعین و کلنگ‌زنی مرکز تجهیز مجهزترین دستگاه شتاب‌دهنده خطی سرطان در اردبیل به میمنت هفته سلامت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ادای دینی کرده باشیم تا حوزه سلامت و بهداشت ارتقا پیدا کند.

پورفرضی در ادامه سخنان خود شعار امسال هفته سلامت را کنترل فشار خون و پایین آوردن آسیب‌های ناشی از آن اعلام کرد و افزود: استفاده از پروتئین حبوبات سالم و مواد غذایی مانند کشک مفیدتر از پروتئین‌های دامی و طیور پرورشی است.

این مسئول استفاده از مواد غذایی ناسالم را دلیل اصلی برای گسترش بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، گرفتگی رگ، فشار خون و انواع سرطان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی امسال کنترل فشار خون را مطرح کرده است تا همه همشهریان و هموطنان نسبت به تأمین سلامت خود دقت کافی داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما در اجرای طرح پزشک خانواده مصمم هستیم و براساس وعده وزیر بهداشت از اواخر فروردین در 9 استان کشور که اردبیل نیز جزو این استان‌ها است طرح پزشک خانواده عملیاتی می‌شود که امیدواریم بتوانیم سلامت واقعی را که مد نظر می‌باشد، برقرار کرده تا دغدغه‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اجرایی شدن پزشک خانواده را یکی از راهکارهای مناسب در تأمین امنیت سلامت جامعه توصیف کرد و یادآور شد: انتظاری که داریم تأمین منابع اعتباری اجرای این پروژه از سوی شرکت‌های بیمه است که می‌تواند راهگشا و حلال بسیاری از مشکلات باشد.

پورفرضی گفت:‌ در حوزه سلامت وظایفی را دست‌اندرکاران این حوزه عهده‌دار هستند و از سوی دیگر مردم نیز باید به سلامت خود توجه داشته باشند چرا که بهترین طبیب برای هر کس خود آن فرد است.

وی موضوع تغییر زندگی را بنا به توصیه مقام معظم رهبری مرتبط با سبک مصرف غذای روزانه اعلام کرد و افزود: سلامت خودمان را می‌توانیم با تأمین منابع غذایی سالم حفظ کنیم.

انتهای پیام/62001‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول