اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

راه‌اندازی نخستین بیمارستان مروج بهداشت کشور در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی نخستین بیمارستان مروج بهداشت کشور در قم خبر داد و گفت: در هفته سلامت امسال با اجرای برنامه‌های مختلف مردم را نسبت به بیماری فشار خون آگاه خواهیم کرد.

راه‌اندازی نخستین بیمارستان مروج بهداشت کشور در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شمس الدین حجازی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در قم پرداخت و گفت: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی 18 فروردین ماه به عنوان روز جهانی سلامت نام گذاری شده است و در کشور ایران با هدف توجه بیشتر به مقوله سلامت این روز به عنوان هفته سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی هر سال از یکی از  معضلات را به عنوان شعار سال انتخاب کرده و آن را به مردم گوشزد می‌کند، بیان کرد:‌امسال مسئله فشار خون به عنوان یک بیماری خاموش مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: سبک زندگی کنونی مردم تحرک کم و استفاده از رژیم غذایی پرکالری است و این شرایط منتج به چاقی، فشار خون و عوارضی از جمله سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود ولی با پیشگیری بخش زیادی از این بیماری‌ها قابل درمان است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 15 تا 20 درصد افراد به بیماری فشارخون مبتلا هستند گفت: اگر این هشدار به خوبی تبیین شود لطمات و صدمات این بیماری اجتناب ناپذیر است.

حجازی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در هفته سلامت در استان قم، به آغاز این برنامه‌ها در یکی از مدارس مروج سلامت اشاره کرد و یادآور شد: از سال 89 نخستین استانی که ترویج مدارس مروج سلامت را دنبال کرد قم بود و در حال حاضر 150 مدرسه مروج سلامت در این استان فعال هستند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه 5 هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فرهنگی و در زمینه سبک زندگی اسلامی در اردیبهشت ماه بیان کرد: آگاه سازی پرسنل و اقشار مختلف مردم نسبت به بیماری فشار خون،  حضور در رسانه‌های استان، برگزاری جلسه آموزشی ویژه مربیان مدارس، افتتاح نمایشگاه نقاشی دانش آموزان، افتتاح مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر برای نخستین بار در استان قم، برگزاری کلاس آموزشی رابطین سلامت ادارات، بازآموزی پزشکان و دیگر پرسنل دانشگاه علوم پزشکی توسط اساتید هیئت علمی، تجلیل از پرسنل خدوم 115 و اجرای برنامه ورزشی ویژه بانوان در بوستان نرگس از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری نشست صمیمانه با رسانه‌های استان و تکریم حامیان سلامت، برگزاری جلسه آموزشی در ارتباط با فشار خون برای طلاب حوزه علمیه قم و خانواده‌های ایشان، اجرای برنامه‌های ورزش صبحگاهی به همراه اهدای جوایز، برگزاری همایش تقدیر از پرسنل مرکز بهداشت، برگزاری مسابقه دو و میدانی در شهر سلفچگان، برگزاری مانور امدادی اورژانس و آتش نشانی، اجرای همایش پیاده روی در شهر سلفچگان، آموزش رابطان بهداشت خانواده‌ها با شعار فشار خون، برگزاری همایش عمومی بانوان در شهر سلفچگان و ملاقات با مراجع معظم تقلید را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در قم دانست.

وی همچنین از استقرار کلبه سلامت در خیابان 20 متری بهشتی برای اندازه گیری فشار خون مردم خبر داد و گفت: بیمارستان‌های ما فقط به دنبال درمان هستند در صورتی که باید بیمارستان‌ها به سمت ترویج بهداشت روی آورده و ما به دنبال راه اندازی بیمارستان‌های مروج بهداشت هستیم.

حجازی بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم در بیمارستان شهید بهشتی شاهد راه اندازی بیمارستان مروج سلامت به عنوان نخستین بیمارستان کشور در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/2258/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول