اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

26 فروردین ‌ماه آغاز ثبت‌نام شوراها/ خطوط قرمز انتخابات اعلام شد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان جنوبی از خطوط قرمز انتخاباتی خبر داد و گفت: 26 فروردین‌ماه جاری پایان کار هیئت‌های اجرایی و آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای شوراهاست.

26 فروردین ‌ماه آغاز ثبت‌نام شوراها/ خطوط قرمز انتخابات اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ستاد انتخابات طرح امنیتی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: محور کار ستاد انتخابات استان ایجاد فضای امن در عرصه انتخابات است. 

اصول کلی در یازدهمین دوره انتخابات اعلام شد

وی با بیان چند اصل کلی در انتخابات ادامه داد: قانون مداری، رعایت بی‌طرفی، رعایت عدالت و اصل مهم امانت‌داری در انتخابات بسیار حساس هستند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان جنوبی افزود: نخستین اصل، اصل قانون‌مداری بر اساس  دستورالعمل‌های اجرایی و ابلای وزارت کشور است.

گلستانی‌فرد اصل دوم را رعایت بی‌طرفی دانست و اضافه کرد: مجریان انتخابات در هر جایگاه و مقامی قانونی و شرعی حق ندارند علیه کاندیدای دیگر اعلام موضع کنند.

 ‌‌از ورود به خطوط قرمز جلوگیری شود

وی تصریح کرد: در برخورد با کاندیدهای انتخاباتی و علاقه‌مندان آنها باید عدالت رعایت شود و فرصت‌های یکسان را برای تبلیغات همه در نظر بگیریم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اصل مهم امانت‌داری در انتخابات گفت: امانت‌داری در ارتباط با رأی مردم است و برای مجریان انتخاباتی نیز وظیفه‌ آنان امنیت و حفظ نتیجه انتخابات است.

گلستانی‌فرد با اشاره به خطوط قرمز و مهم یازدهمین دوره انتخابات اذعان داشت: مسئولان، مدیران و کاندیدهای انتخاباتی باید از ورود به این خطوط خودداری کنند.

 مدیران دولتی حق دخالت در انتخابات بر علیه کاندیدای دیگر ندارند

 وی خطوط قرمز دستگاه‌های دولتی و مدیران را برشمرد و اظهار کرد: مدیران و دستگاه‌های دولتی به هیچ وجه حق دخالت در انتخابات بر علیه کاندیدای دیگر را ندارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: مدیران نباید از امکانات اداری مانند خودرو و ساختمان به نفع یا بر علیه کاندیدای مورد نظر استفاده کنند چرا که مجموعه مدیریت کشوری بر روی آن نظارت دارد.

گلستانی‌فرد جلوگیری از دامن زدن و حساسیت‌های محلی، قومی، طائفه‌ای و مذهبی را از خطوط قرمز در انتخابات دانست و ادامه داد: خودداری از ایجاد اختلاف و چنددستگی در استان به نفع جامعه و آینده نظام است.

وی اضافه کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید از دادن وعده‌های غیر ممکن اجتناب کنند.

جلوگیری از سیاه‌نمایی و ناکارآمدی دولت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان خودداری از سیاه‌نمایی و ناکارآمدی دولت تصریح کرد: سیاه‌نمایی اساس مملکت و نظام را زیر سؤال می‌برد و این به ضرر جامعه است.

گلستانی‌فرد از دیگر خطوط قرمز در انتخابات را بداخلاقی‌ها و رعایت چارچوب‌های قانونی در انتخابات برشمرد و اذعان داشت: اندازه پوستر و عکس‌های تبلیغاتی باید رعایت شود.  

وی با بیان اینکه 21 فروردین ماه جاری آغاز کار شوراهای اسلامی است، یادآور شد: از 21 فروردین ماه جاری تا 26 فروردین پنج روز زمان برای تشکیل هیئت‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی متذکر شد: 26 فروردین‌ماه جاری پایان کار تشکیل هیئت‌های اجرایی و آغاز ثبت‌نام شوراها است.

انتهای پیام/69015/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول