اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار لنده:

هزینه در بعد سلامت سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای سالم است

شهردار لنده گفت: اختصاص اعتبار و هزینه برای سلامت، سرمایه‌گذاری برای سلامت فرد و جامعه است.

هزینه در بعد سلامت سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، لطف‌الله آهنجان در مراسم نمادین هفته سلامت در مدارس با تبریک سال نو و هفته سلامت و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: افزایش سطح معلومات و آگاهی مردم در خصوص سلامتی امری مهم و ضروری بوده که دستگاه‌های متولی سلامت باید آن را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه سلامتی مختص صنف خاصی نبوده و عموم جامعه را پوشش می‌دهد، ادامه داد: دین مبین اسلام سلامتی فرد و جامعه را لازمه تحرک و پویایی جوامع دانسته است؛ ائمه معصومین(ع) بر اهمیت سلامتی و حفظ آن تأکید فراوان داشته‌‌اند.

آهنجان با اشاره به اینکه دو نعمت امنیت و سلامتی همیشه مجهول بوده تا زمانی که با مشکلی روبرو و یا آن را از دست داده‌ایم، به فکر فرو می‌رویم، خاطرنشان کرد: ضرورت سلامتی بر کسی پوشیده نیست؛ اما توجه لازم در برخی موارد صورت نمی‌پذیرد و فرد از آن غافل می‌شود.

وی بیان داشت: ما با غفلت از سلامتی‌ خود می‌گذریم تا به مقاصد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برسیم، درصورتی که همه این مقاصد بدون سلامتی ارزشی نداشته و فرد نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

شهردار لنده عنوان کرد: شعار هفته سلامت در سال جاری «فشار خون را جدی‌ بگیریم» است که این موضوع در بسیاری از اوقات مورد غفلت واقع شده و چه انسان‌هایی که بر اثر این غفلت جان خود را از دست داده‌اند.

آهنجان با اشاره به نحوه توجه به سلامت در زندگی اذعان داشت: ما باید با این نکته آشنا شویم که هزینه برای سلامتی از دست دادن مال نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای سالم و سرشار از انرژی است.

وی از فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد کرد و متذکر شد: قاتل خاموش یا مرگ بی‌صدا سالانه جان میلیون‌ها انسان را گرفته و آن‌ها را روانه قبرستان می‌کند.

شهردار لنده گفت: مسئولان و متولیان امر بهداشت باید آگاهی‌های لازم در خصوص فشار خون، علل و راه‌های جلوگیری از آن را در اختیار مردم قرار دهند تا درصدی هم که شده، این آمار مرگ و میر میلیونی کاهش یابد.

آهنجان در پایان افزود: 60 درصد افراد جامعه به فشار خون مبتلا بوده، اما چون این بیماری علائم خاصی نداشته از آن بی‌خبر هستند.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول