اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه مراسم هفته سلامت عنوان شد + تصاویر

مصرف 4 وعده میوه و سبزی در روز مانع ابتلا به فشار خون می‏شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: مصرف چهار وعده میوه و سبزی و دو وعده لبنیات در طول روز از دوران کودکی مانع ابتلا به فشار خون می‏شود.

مصرف 4 وعده میوه و سبزی در روز مانع ابتلا به فشار خون می‏شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فریبا ملاجعفری عصر امروز در آیینی که با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان فیروزکوه به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در فیروزکوه و با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به فشار خون برگزار شد، با توصیه دانش‏آموزان به تغذیه سالم، انجام فعالیت‏های بدنی را برای انسان لازم و ضروری دانست.

وی تصریح کرد: تحقیقات محققان نشان داده ‌که مصرف چهار وعده میوه و سبزی و دو وعده لبنیات در طول روز از دوران کودکی، مانع از ابتلای افراد به بیماری فشار خون در سنین میانسالی و کهنسالی می‏شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه پرهیز از مصرف تنقلاتی نظیر چیپس، پفک و غذاهای فست‏‌فودی و پرهیز از استعمال دخانیات را از مهم‏ترین عوامل سلامت انسان‏ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون موسوم به کُشنده بی‏صدا برشمرد.

حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری، امام جمعه فیروزکوه نیز در این مراسم در سخنانی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که «معده خانه درد وجود انسان است».

وی افزود: بی‏برنامگی و ناپرهیزی در مصرف مواد غذایی، درد ناشی از آن را به دیگر اعضای بدن نیز منتقل می‏سازد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: در مقابل، پرهیز بهترین داروی درمان است که مطابق روایات اسلامی باید از سوی افراد مورد توجه قرار گیرد.

امروز در مراسمی با حضور امام جمعه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان، آیین نکوداشت هفته سلامت در دبستان پسرانه «هاتف» فیروزکوه برگزار شد.

قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، هم‏سرایی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، قرائت مقاله، ذکر تاریخچه‏ای از تاسیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) و نامگذاری هفته سلامت، اجرای سرود و نمایش از جمله برنامه‏هایی بود که در این روز به ابتکار دانش‏آموزان اجرایی شد.

همچنین نمایشگاه هفته سلامت با مشارکت دانش‏آموزان در فیروزکوه برپا شد.

اجرای برنامه پرسش و پاسخ و اهدای جایزه به دانش‏آموزان و بازدید از نمایشگاه هفته سلامت توسط مسئولان از دیگر برنامه‏های این مراسم بود. 

انتهای پیام/2568/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول