اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان عنوان کرد

سنگینی مطالبات نشریات هرمزگان همچنان بر دوش مدیران مسئول

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان گفت: سنگینی مطالبات نشریات در هرمزگان همچنان بر دوش مدیران مسئول باقی است.

سنگینی مطالبات نشریات هرمزگان همچنان بر دوش مدیران مسئول

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات هرمزگان،  شیرزاد عزتی طی نشستی اظهار داشت: روزنامه‌ها و رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در آفرینش حماسه سیاسی و اقتصادی نقش برجسته‌ای دارند.

وی ادامه داد: بی‌تردید اهالی مطبوعات و اصحاب رسانه به ویژه روزنامه‌نگاران در گرم کردن تنور انتخابات در خط مقدم هستند، آنها را درک کنیم، چراکه این کار موجب اعتمادافزایی جامعه شده و ما را به هدف نزدیک می‌سازد.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با تبیین درست ویژگی‌های این حماسه‌آفرینی می‌توانند موجب مشارکت مردم در این عرصه شوند، آنان در دنیای امروز و نیز در کشور و استان ما به عنوان ابزاری فراگیر و تأثیرگذار قادرند بر جریان‌های مختلف اثرگذار بوده و آنها را به سمت موردنظر سوق دهند.

عزتی افزود: همانگونه که در ابعاد مختلف مانند حرکت مهم هدفمندی یارانه‌ها در استان، رسانه‌ها و مطبوعات توانستند با ارائه اطلاعات صحیح و دقیق در زمینه اقتصادی، توانمند کردن مردم برای مشارکت مستقیم در توسعه همه‌جانبه، انتشار و انعکاس حضور مردم و مسئولان در حماسه‌های مختلف سیاسی عقیدتی و اجتماعی و حتی اقتصادی و مصادیق آن و نیز بررسی و شناسایی عملکرد دستگاه‌های دولتی، نقش مهمی را ایفا کرده و جلوه‌ای درخشان از وحدت استان را به نمایش بگذارند، این بار در حماسه‌های سیاسی و اقتصادی استان هم حضور خواهند داشت.

وی بیان داشت: 17 فروردین 1392 در حالی تعدادی مطبوعات هرمزگان فعالیت اطلاع‌رسانی خود را در سال جدید آغاز کرده‌اند که دغدغه و سنگینی بار مالی و هزینه‌های خود را از سال‌های گذشته به دوش می‌کشند و خزان‌زده سر از بهار درآورده‌اند.

عزتی افزود: این در حالی است که همین مطبوعات قرار است حماسه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی سال جاری را به گوش جهانیان برسانند.

به گفته وی، نقش مهم مطبوعات محلی را نمی‌توان در خصوص حماسه اقتصادی نادیده گرفت، چراکه خود حماسه آفریده‌اند، در شرایطی که تحت فشار گرانی کاغذ، چاپ و مصایب مالی دست و پنجه نرم می‌کردند، از وظیفه خود سر باز نزده و با وجود شرایط سخت، گیشه‌های مطبوعاتی را خالی نگذاشتند تا به حفظ آبروی مطبوعات و استان هرمزگان بینجامد.

وی در بخش دیگری از این ابراز داشت: مطبوعات هرمزگان امروز هم بر روی گیشه‌ها آمدند و این همان مصداق حماسه اقتصادی در نوع خرد آن است.

وی افزود: مگر ما در استانی با درآمدهای میلیاردی صاحب چند نشریه هستیم که قادر به پرداخت اندک مطالبات آن نباشیم! نشریات این روزهای استان ما انگشت شمار شده‌اند و در مقایسه با استان‌های همجوار از لحاظ کمی بسیار ناچیزند، بنابراین در پایتخت اقتصادی ایران نباید مورد بی‌مهری قرار گیرند.

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان اضافه کرد: در سالی که گذشت، همواره با تلاش خبرنگاران و با وجود صرف هزینه‌های سرسام‌آور چاپ و کاغذ و ... همه مطبوعات هرمزگان، مردم را در جریان خدمات و دستاوردهای دولت قرار داده و از سوی دیگر برای انعکاس و انتقال مشکلات مردم به مسئولان تلاش کردند، اما متأسفانه نقطه دلگرمی در بین مدیران و مسئولان مطبوعات دیده نمی‌شود که انتظار می‌رفت با این تعداد معدود نشریه در هرمزگان شانه‌های مسئولان نشریات از بار دغدغه مطالبات خود از اداره‌ها خالی باشد و این کوله‌بار سنگین که از سال‌ها روی هم انباشته شده، به سال جدید منتقل نشود، اما با وجود پیگیری‌های انجام شده از سوی خانه مطبوعات هنوز خبرنگاران و بسیاری مدیران نشریات هرمزگان از عدم پرداخت مطالبات توسط دستگاه‌های دولتی گله‌مندند که ضمن قدردانی از مدیران کل دستگاه‌ها و روابط عمومی‌هایی که در این زمینه همکاری کردند، امیدواریم در آستانه حماسه سازی ملت، آمادگی به خدمت، انجام رسالت و نقطه دلگرمی اهالی مطبوعات فراهم شود.

انتهای پیام/2310/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول