اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر تاکید کرد

تغییر نوع زندگی از درمان محوری به سلامت محوری

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر گفت: 20 درصد مردم ایران به فشار خون مبتلا هستند که از این تعداد 20 درصد از عارضه خود اطلاع ندارند که بهتر است نوع زندگی از درمان محور به سلامت محور تغییر یابد.

تغییر نوع زندگی از درمان محوری به سلامت محوری

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام علی محمد لروند شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر با بیان اینکه در دین مبین اسلام سلامت جایگاه خاصی دارد و توصیه‌های فراوانی به آن شده است، گفت: در اسلام سفارش زیادی به رعایت سلامت شده و حفظ سلامت از تکالیفی است که باید هر مسلمانی برای دستیابی به آن تلاش کند.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌های جسمی ناشی از بیماری‌های روانی است، بنابراین باید به سلامت روان توجه ویژه‌ای داشت.

وی داشتن نسل سالم از نظر جسمی و روانی را امری ضروری دانست و گفت: معلمان و خانواده‌ها باید با فرهنگ سازی در زمینه سلامت روان و جسم در تربیت دانش‌آموزان و فرزندان خود تلاش کنند.

لروند بر توجه مسئولان نهادهای مختلف اجرایی به ویژه آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان به مسئله سلامت کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی تاکید کرد.

امام جمعه پلدختر گفت: هر کس برای رعایت پاکیزگی و حفظ سلامت خود مسئول است و با اجتناب از آلودگی‌ها، رعایت اعتدال در تغذیه و خودداری از مصرف مواد زیان بخش و آنچه که سلامت و حیات افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد، باید دوری کند.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر گفت: بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین آمار مرگ و میر را داشته و باید برای پیشگیری از این بیماری‌ها و به ویژه فشار خون بالا از استعمال دخانیات، عدم تحرک و تغذیه نامناسب دوری کرد.

بهرام چنگایی با بیان اینکه حیطه درمان محور هزینه بر است، افزود: 20 درصد مردم ایران به فشار خون مبتلا هستند که از این تعداد 10 درصد از عارضه خود اطلاع ندارند که بهتر است نوع زندگی از درمان محور به سلامت محور تغییر یابد.

وی گفت: تغییر در شیوه زندگی چهره بیماری نیز با پیشرفت جوامع در عصر کنونی تغییر کرده و تلاش در جهت معرفی و ترویج شیوه‌های مناسب زندگی شهری، اهمیت تغذیه سالم و نهادینه کردن رفتارهای سالم بهداشتی از دوران کودکی، امری لازم و ضروری است.

چنگایی با بیان اینکه فشار خون هر ساله هفت میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشد، گفت: از مهم‌ترین راه‌های مقابله با بیماری فشار خون بالا پیشگیری و کنترل فشار خون است و بی‌علامتی از شایع‌ترین نشانه‌های این بیماری است.

انتهای پیام/2304/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول