اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت 29 فروردین

ارتشیان خوزستان به دیدار خانواده شهدا می‌روند

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان از دیدار پرسنل این لشکر با خانواده معظم شهدا به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

ارتشیان خوزستان به دیدار خانواده شهدا می‌روند

احمد دهقانی در حاشیه تشییع پیکر پاک شهید علی اکبر زارع برات‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: همزمان با روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه پرسنل لشکر 92 زرهی خوزستان به دیدار خانواده معظم شهدا می‌رویم.

وی افزود: همچنین دیدار با جانبازان ارتشی از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت روز ارتش است که با حضور در منزل این عزیزان، از آنان دلجویی می‌کنیم.

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان تصریح کرد: خانواده معظم شهدا در رژه روز 29 فروردین حضور خواهند یافت و تعدادی از جانبازان عزیز نیز با ویلچر رژه خواهند رفت.

به گفته این فرمانده ارتش در خوزستان، لشکر 92 زرهی خوزستان در دوران دفاع مقدس 4 هزار و 500 شهید گلگون کفن تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

دهقانی اضافه کرد: همچنین بیش از 12 هزار نفر از پرسنل لشکر 92 زرهی خوزستان در جنگ تحمیلی به افتخار جانبازی نائل شده‌اند.

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی‌اکبر زارع برات‌پور گفت: ولایتمداری یکی از خصوصیات بارز این شهید والامقام است که می‌توانیم آن را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهید علی‌اکبر زارع برات‌پور از جانبازان 70 درصد اهوازی بود که در یکم مهر ماه سال 1337 در محله سرکوره‌های مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل شد.

این جانباز اهوازی در 11 فروردین‌ماه سال 1361 در حالی که لباس مقدس سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تن داشت در پاسگاه خرمدژ شوش بر اثر انفجار مین، از ناحیه دو پا و شکم مجروح شد.

سرانجام این سرباز فداکار وطن که از سوی لشکر 92 زرهی خوزستان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد، بیش از این تاب دوری از همرزمان شهید خود را نداشت و در روز جمعه 16 فروردین ماه، در بیمارستان نفت اهواز خلعت شهادت به تن کرد.

انتهای پیام/72010/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول