اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

پروژه سرریز سد کبار تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از تکمیل پروژه سرریز سد کبار تا پایان امسال خبر داد.

پروژه سرریز سد کبار تکمیل می‌شود

سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توسعه تصفیه‌خانه قم اظهار کرد: این پروژه جزو کارهای مهم در سال‌های 92 و 93 است و پس از تکمیل، ظرفیت این تصفیه‌خانه از چهار متر به 10.6 متر مکعب می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پروژه تصفیه‌خانه قم از پیشرفت 10 درصدی برخوردار بوده و طراحی و تجهیز کارگاه آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به پروژه انتقال آب از بند علیخان ورامین به دشت مسیله گفت: مطالعات این پروژه در سال 91 تمام شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال 92 مناقصه اجرایی آن برگزار شود و با انتخاب پیمانکار تا پایان سال 93 به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر احیای کشاورزی دشت مسیله در احیای تالاب‌ها و محیط زیست نیز مؤثر است.

رضوی عنوان داشت: دشت مسیله در گذشته محیط زیست پرندگان بوده ولی اکنون به دلیل خشکسالی و قطع آب رودخانه‌های قره چای و قمرود این زیستگاه از بین رفته بنابراین با پایان این پروژه دوباره این منطقه احیا می‌شود.

وی یادآور شد: اگر اعتبار 100 میلیارد تومانی برای انتقال بند علیخان به دشت مسیله اختصاص پیدا کند تا پایان سال 93 این پروژه تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم تکمیل سرریز سد کبار را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد و افزود: سد کبار سد تاریخی است که قدمت 700 ساله دارد و به دلیل محرومیت از سرریز، سازه آن در حال از بین رفتن بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سرریز این سد حدود 50 درصد پیشرفت داشته است و با تکمیل بخش‌های باقی‌مانده امسال این پروژه به پایان می‌رسد.

رضوی عنوان داشت: تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی دشت‌های قم، تکمیل ایستگاه‌های آب و هواشناسی و سیستم هشدار سیل رودخانه قمرود از دیگر پروژه‌هاست.

وی یادآور شد: پروژه سیستم هشدار سیل 3 تا 4 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که در صورت اختصاص این بودجه یک ساله به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول