اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای حمل و نقل دریایی هرمزگان خبر داد

فعالیت 12 فروند شناور پیشرفته ناجی در آبهای هرمزگان

دبیر شورای حمل و نقل دریایی هرمزگان گفت: تعداد 12 فروند شناور پیشرفته ناجی در آبهای هرمزگان با هدف تامین امنیت هر چه بیشتر مسافران در مسیرهای دریایی فعال است.

فعالیت 12 فروند شناور پیشرفته ناجی در آبهای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی سعیدی‌پور در نشستی در رابطه با عملکرد نوروزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و شورای حمل و نقل دریایی این استان، با بیان اینکه طی ایام طرح نوروزی 4.4 میلیون نفر در مسیرهای دریایی استان توسط 100 شناور مسافربری جابجا شده‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که هرمزگان نوروز امسال را بدون هیچ حادثه‌ و سانحه دریایی پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه تمامی امور ایمنی و پیشگیرانه از وقوع حوادث به طور کامل در باب شناورها و مسافرها در آبهای هرمزگان رعایت می‌شود و مدام بر رعایت آنها تاکید می‌شود، افزود: علاوه بر تمامی اتخاذات در باب فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، بنادر و دریانوردی هرمزگان 12 فروند شناور پیشرفته ناجی خود را در آبهای این استان برای نوروز به حالت فعال نگه‌ داشته بود که در صورت بروز سانحه‌ای این شناورها به کمک شناورهای دچار سانحه بشتابند.

قائم مقام اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: با تمهیدات اندیشه‌ شده هیچ گونه حادثه‌ای در نوروز امسال در حوزه دریایی گزارش نشده است که این امر حتی در دراز مدت با خاطره‌ای که برای هموطنان رقم زده است می‌تواند به توسعه گردشگری دریایی در استان و حتی کشور نیز کمک کند.

سعیدی‌پور در ادامه افزود: اطلاع‌رسانی در ورودی‌ بنادر مسافری و دیگر مکان‌ها و همچنین درون شناورها به وسیله بروشورها نیز در ایام نوروز امسال با پیگیری بیشتری مدنظر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمار مسافران استفاده کننده از ناوگان شناوری مسافری در ایام نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش محسوسی نشان می‌دهد، گفت: لایروبی مسیرهای تردد شناورهای مسافری، اضافه شدن شناورهای جدید به ناوگان مسافری و افزایش ظرفیت و ایمنی بنادر مسافری و استانداردسازی ناوگان از جمله دلایل مهم در افزایش آمار مسافران استفاده کننده از ناوگان دریایی برای سفر به جزائر و بنادر استان است.

هرمزگان دارای پرترددترین اسکله‌ها و بنادر مسافری دریایی در کشور است.

اسکله‌های حقانی و شهید باهنر در بندرعباس، ذاکری و لافت در قشم، پهل در بندرخمیر، آفتاب و چارک در بندرلنگه و اسلکه کیش و همچنین اسکله‌های جزائر هرمز و هنگام از جمله اسکله‌های مهم و رسمی مسافری در این استان به شمار می‌روند.

در بین این بنادر و اسکله‌ها ناوگانی پیشرفته و استاندارد که از سال‌های گذشته تاکنون به تعداد شناورهای آن افزوده شده است، فعالیت دارد.

14 جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس که اغلب نیز از ظرفیت‌های گردشگری و تجاری برخوردارند در محدوده آبهای هرمزگان قرار دارد.

مسیر دریایی قشم بندرعباس و بالعکس در حال حاضر به عنوان شلوغ‌ترین مسیر دریایی این استان و حتی کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/88001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول