اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسیر:

سیل 230 کیلومتر راه روستایی بردسیر را تخریب کرد

فرماندار بردسیر گفت: بارندگی‌های 4 روز اخیر موجب جاری شدن سیل و تخریب برخی منازل شهری و روستایی و 230 کیلومتر از محورهای روستایی در این شهرستان شد.

سیل 230 کیلومتر راه روستایی بردسیر را تخریب کرد

هادی احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: بارندگی‌های چهار روز اخیر موجب جاری شدن سیل و سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، تخریب برخی منازل شهری و روستایی و تخریب 230 کیلومتر از محورهای روستایی در شهرستان بردسیر شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر از مناطق کوهستانی با آب و هوای سرد به شمار می‌رود و میزان بارندگی آن نسبت به سایر نقاط استان قابل توجه است، افزود: همین امر موجب شده است تا بردسیر به عنوان یک منطقه ییلاقی و گردشگری نمونه در بهار و تابستان از اهمیت بسزایی برخوردار شود و کشاورزی و دامداری در این منطقه رونق داشته باشد.

فرماندار بردسیر گفت: بارندگی‌های اخیر در شهرستان بردسیر خوشحالی مردم را به دنبال داشت، اما سیل، آب‌بردگی جاده‌های روستایی و کوچ‌رو با توجه به فصل کوچ عشایر به منطقه مشکلاتی را برای روستاییان و عشایر به ویژه مناطق لاله‌زار، باغابر و قلعه‌عسکر به وجود آورده است.

احمدی بیان داشت: آبگرفتگی معابر شهری، مسدود شدن برخی محورها و خراب شدن منازل قدیمی روستایی و شهری از جمله خسارت‌های بارندگی در شهرستان بردسیر بوده است.

وی تصریح کرد: در این شهرستان خسارت جانی رخ نداده است، اما تخریب‌ها و تلفات دامی خسارت‌های مالی برای مردم داشته است و به مزارع و محصولات کشاورزی آسیب رسیده است.

احمدی عنوان کرد: طی بازدیدهایی که از مناطق مختلف شهرستان بردسیر انجام شد به برخی منازل روستایی، انبار علوفه و جایگاه‌های دام در مناطق لاله‌زار، باغابر و قلعه‌عسکر و روستاهای بخش مرکزی از جمله سرملک، عبدل‌آباد، هجین، باغبزم و بیدخوان ... از 45 تا 100 درصد خسارت وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: 230 کیلومتر از محورهای روستایی دچار آب‌بردگی شده است از جمله محورهای هجین، سرملک و ترشاب، اسلام‌آباد و ابوذر و محور لاله‌زار، سرزه، شیرینک قطع شده و مسدود است و در محور بیدخوان سیل هنوز ادامه دارد و محور هجین هنوز مسدود است.

احمدی افزود: با تلاش نیروهای راهداری شهرستان امیدواریم که به زودی این محورها نیز باز شوند.

فرماندار بردسیر با اشاره به اینکه اکیپ‌های امدادی، نیروهای هلال‌احمر، کمیته امداد و سایر ارگان‌ها در حال خدمت‌رسانی به خسارت‌دیدگان و کمک به مردم هستند، گفت: به مردم توصیه می‌شود که از رفتن به حریم رودخانه‌ها و بردن دام به بستر و حواشی رودخانه‌ها خودداری کنند.

احمدی از مردم مناطق روستایی شهرستان بردسیر خواست با استفاده از تسهیلاتی که بنیاد مسکن در اختیار قرار می‌دهد نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها اقدام کنند.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول