اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه مردم سراوان به مناسبت روز انرژی هسته‌ای:

صدای شهیدان هسته‌ای ما از حنجره جوانان عدالت‌خواه جهان شنیده می‌شود

مردم سراوان در بیانیه‌ای به مناسبت روز انرژی هسته‌ای اعلام کردند: امروز صدای شهیدان هسته‌ای ما از حنجره جوانان عدالت‌خواه در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود.

صدای شهیدان هسته‌ای ما از حنجره جوانان عدالت‌خواه جهان شنیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، در این بیانیه آمده است: بیستم فروردین سال 85، روزی است که ملت ایران بر خلاف امیال و خواسته سردمداران زر و زور و انحصارطلب، عزم راسخ خود را در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و بومی‌سازی این صنعت جزم کرده و استقلال علمی و اقتدار ملی خود را به رخ جهانیان کشاند و دنیا را به تحیر و تعجب واداشت.

این بیانیه می‌افزاید: بیستم فروردین «روز ملی فناوری هسته‌ای» تجلی‌گاه نوآوری و شکوفایی اندیشه‌ها و توانمندی‌های علمی کشور است. روز نمایش اقتدار و عظمت ملت بزرگ ایران و روز خیزش عظیم علمی کشور در مسیر پیشرفت، تعالی و شکوفایی است.

در این بیانیه آماده است: بی‌تردید 20 فروردین، یادآور روز ملی فناوری هسته‌ای و اعلام بومی‌شدن دانش هسته‌ای در ایران اسلامی و مجهز شدن سرزمین ایران به انرژی هسته‌ای و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما می‌توانیم» است، رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر اراده ملت همیشه سربلند ایران برای فتح قله‌های علمی و رسیدن به استقلال بی‌قید و شرط است.

این بیانیه می‌افزاید: امروز مقاومت همه‌جانبه و ایستادگی حیرت‌انگیز ملت ایران در برابر سلطه‌گران جهانی مرهون فداکاری شهیدان است و خون شهیدان انقلاب در عرصه‌های مختلف توانسته است، بیداری امت اسلامی را در دنیای زر و زور و تزویر محقق سازد و امروز صدای شهیدان هسته‌ای ما از حنجره جوانان عدالت‌خواه در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود و این همان خون جریان ‌ساز شهیدان است که سند زنده بودن آنهاست.

این بیانیه حاکی است: امروز دشمنان و بدخواهان این نظام و ملت باید بدانند که ملت قهرمان و حماسه‌ساز ایران اسلامی در دفاع از منافع و حقوق حقه و مشروع خود، ذره‌ای مماشات با هیچ دولت و کشوری نداشته و در این راه که همان راه شهدا و امام امت (ره) است، مصمم‌تر از همیشه و با بصیرت و هوشیاری، گوش به فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار را نقش بر آب ساخته و در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در دهه پیشرفت و عدالت، زمینه را برای برداشتن گام‌های بلند برای اعتلای بیشتر نام و آوازه ایران اسلامی در اقصی نقاط کره خاکی به عنوان الگو و نمونه کشور اسلامی و متمدن فراهم خواهد ساخت.

این بیانیه می‌افزاید: به خود می‌بالیم، سربلند و سرافراز، در مقابل آزمون سخت دانش روز، قد راست کرده‌ایم و جوانان غیور ایران ثابت کردند که ایرانی هستند و ایرانی می‌مانند، نسل امروز، به اثبات رسانید که فرزند خلف نسل گذشته است ما از نسل رهبران نهضت تنباکو هستیم، پدران ما قانون کاپیتولاسیون را ملغی کردند، انقلاب مشروطه را پایه‌ریزی کردند و صنعت نفت را برای ایران با ملی کردن، جاودانه ساختند ما در دامان پاک کشوری بزرگ شدیم که صدها چهره ماندگار تاریخی دیگر در آن چشم گشودند، در هوای آن نفس کشیدند، رشد کردند و برای بقای کشورشان، هر کدام به نوعی جنگیدند و در راه اعتلای آن، شکوهمند، با زندگی وداع کردند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: پدران و مادران امروز ما آنانی هستند که روزی در مقابل ظلم، شانه به شانه صف کشیدند و روز دیگر برای دفاع از خاک و میهن خود سینه سپر کردند و امروز در آخرین آزمون سخت زمان حال، جوانان شایسته ما، بی‌نیاز از هر یاری و مددی در میان امواج سهمناک تبلیغات دشمنان سر پا ایستاده و کمر راست کرده‌اند.

لذا فرمانداری سراوان، امامان جمعه تشیع و تسنن شهرستان، تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و تمام مردم شریف شهرستان سراوان همگام با امت خداجوی ایران اسلامی ضمن التزام عملی به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و بیعت مجدد با آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای و با روحیه استکبارستیزی از تمام امت ایران اسلامی می‌خواهد با حرکت علمی در مسیر آرمان‌های بلند شهیدان برای محقق شدن شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» در زمینه پیشرفت جامعه گام بردارند.

وعده خداوند مبنی بر اینکه سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر به اراده همان قوم، گویای آن است که در مقابل خواست ملت خداجوی ایران سرانجام چاره‌ای جز تسلیم برای مخالفین باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/75002/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول