اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

راهبردهای عملیاتی تحقق شعار امسال در خراسان شمالی تدوین می‌شود

راهبردهای عملیاتی تحقق شعار سال 92 در خراسان شمالی از سوی شورای فرهنگ عمومی استان تدوین می‌شود.

راهبردهای عملیاتی تحقق شعار امسال در خراسان شمالی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در نخستین نشست کارگروه علمی مشورتی سال 92، راهکارهای عملیاتی تحقق شعار سال و برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی را از مهم‌ترین دستور کارهای این نشست عنوان کرد.

حسین ثابت‌قدم‌وحید به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در همین راستا شورای فرهنگ عمومی رسالت بزرگی دارد که می‌بایست توجه کافی در جهت ایجاد حساسیت و توجه به تغییر باورها، رفتارها و نگرش‌ها و اجرایی کردن این شعار در جامعه بیش از پیش تلاش کند.

وی اظهار کرد: مبانی شعار سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» مشخص است و معظم له با توجه به شرایط و الزامات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که در جامعه اسلامی و منطقه وجود دارد موضوع را تعیین و تبیین می‌فرمایند.

ثابت‌قدم‌وحید انتخاب شعار سال را زمینه سازی برای مقابله با تحرکات، برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام اسلام دانست.

وی به برپایی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مهم‌ترین رخداد سیاسی سال و مظهر حماسه سیاسی یاد کرد و افزود: لازم است در این زمینه حماسه‌ای ایجاد شود و همه ما وظیفه داریم با برنامه ریزی و تدبیر در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی توجه به آموزه‌های دینی را در راستای تحقق شعار سال موثر دانست.

وی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند تلاش، همکاری و همدلی همه مسئولان هستیم و بدون این راهبرد نیل به نتیجه مطلوب دور از دسترس خواهد بود.

ثابت‌قدم‌وحید در ادامه از تلاش‌های بی وقفه اعضای کارگروه علمی مشورتی که ذیل شورای فرهنگ عمومی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است تقدیر و تشکر کرد و خواستار استمرار همکاری همه در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی شد.

وی با اشاره به تدوین پیش نویس برگزاری همایش و جشنواره ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی گفت: تعیین و تصویب ابعاد طرح برگزاری همایش در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان است.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در سال 91 پرداخت و گفت: بیش از 80 جلسه شورای فرهنگ عمومی در حوزه شهرها، شهرستان‌ها و استان در سال گذشته برگزار شد.

مجتبی اطمینان با تقدیر از همدلی و همراهی اعضای کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی در سال 91 اظهار کرد: تداوم تلاش در جهت اجرایی کردن اولویت‌های راهبردی شورا، تحقق بیش از پیش به شعار سال و تاکید‌های مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی و موضوع سبک زندگی را از اولویت‌های اصلی شورای فرهنگ عمومی استان برشمرد.

وی مسیر اصلی حرکت و  راهبرد اساسی شورای فرهنگ عمومی را توجه به منویات مقام معظم رهبری به ویژه در موضوع نام‌گذاری سال جاری عنوان کرد.

اطمینان از تدوین نهایی سند و برنامه‌های عملیاتی در موضوع ترویج فرهنگ ازدواج و تقویت فرهنگ مطالعه مفید و تصویب از سوی شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش فارس، اعضای کارگروه علمی مشورتی هم در این نشست به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تحقق شعار سال و برپایی هر چه باشکوه‌تر همایش ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی پرداختند.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول