اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی مطرح کرد

کم‌تحرکی آفت سلامت کودکان و نوجوانان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی کم‌تحرکی را آفت سلامت کودکان و نوجوانان دانست و بر لزوم استفاده هرچه کمتر از بازی‌های رایانه‌ای تأکید کرد.

کم‌تحرکی آفت سلامت کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، اصغر بحرانی ظهر امروز درمراسم هفته سلامت با تبریک سال جدید، تسلیت ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت هفته سلامت، از همکاری آموزش و پرورش کاکی در اجرای این برنامه قدردانی کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی با اشاره به روایتی از مولای متقیان حضرت علی (ع) سلامتی را نعمتی ارزشمند دانست که قدر و ارزش آن ناشناخته است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت و تأکید جدی بر اهمیت فشارخون، مصرف بی‌رویه نمک و چربی‌ها، کم‌تحرکی و دود را از عوامل اصلی ابتلاء به فشارخون دانست.

بحرانی اضافه کرد: مصرف غذاهای آماده یا به اصطلاح فست‌فودها و همچنین تنقلاتی مانند پفک و لواشک به دلیل داشتن چربی و نمک زیاد سلامت افراد بویژه کودکان را به شدت تهدید می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی همچنین کم‌تحرکی را آفت سلامت کودکان و نوجوانان دانست و بر لزوم استفاده هرچه کمتر از بازی‌های رایانه‌ای تأکید کرد.

وی، القای رفتارهای غلط، چاقی و بی‌تحرکی را از تبعات استفاده زیاد از این بازی‌ها عنوان و همگان را به رعایت نکاتی جهت حفظ سلامت خود توصیه کرد.

مدیر آموزش و پرورش کاکی نیز گفت: از اقدامات انجام گرفته در عرصه بهداشت و درمان و تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی تشکر و قدردانی می‌کنم.

غلامحسین پوراکبری افزود: فرهنگ‌‌سازی سلامت در مدارس نتیجه مطلوبی در ارتقای سلامت جامعه به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: با فرهنگ‌سازی، ‌جلوگیری از چاقی و گرایش به ورزش و تحرک را می‌توان به بهترین شکل در مدارس نهادینه کرد.

در ادامه نیز توسط سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی از مدیر آموزش و پرورش کاکی و فعالان حوزه سلامت با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/66001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول