اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری همدان:

سال گذشته ازدواج در همدان 6 هزار نفر کاهش داشت

معاون قضایی دادگستری همدان گفت: در سال 90 تعداد 23 هزار زوج در استان همدان ازدواج کردند و این رقم در سال 91 با کاهش 6 هزار نفری به 17 هزار نفر رسید.

سال گذشته ازدواج در همدان 6 هزار نفر کاهش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید گلستانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه مباحث ازدواج نیازمند برنامه‌های مدونی در آموزش و پرورش، آموزش عالی و عمومی است، اظهار داشت: دستگاه‌های متولی با برنامه حرکت کنند و مباحث آموزشی را در ادارات خود اجرا کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در دبیرستان‌ها مباحث آموزش قبل از ازدواج را به دختران و پسران در آستانه ازدواج آموزش دهند.   

معاون قضایی دادگستری همدان اضافه کرد: برای تعداد 17 هزار زوجی که در سال گذشته ازدواج کردند در دانشگاه‌ها برنامه‌هایی در راستای فرهنگ رفتار زناشویی تهیه و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 46 درصد طلاق‌های زوجین مربوط به مسائل فرهنگی است، افزود: سال گذشته از 700 پرونده طلاق که در دادگستری تشکیل شده بود با انجام یک مشاوره ساده جلوگیری شد.

گلستانی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاق امری است که اتفاق می‌افتد اما بعد از طلاق مشکلات اساسی ایجاد می‌شود که باید مشاوره برای زوجین قبل، در حین و بعد از طلاق را انجام داد تا از آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد نهادی برای پیگیری امور ازدواج آسان و ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوجین با حضور افراد صاحب نظر و کارشناس هستیم و برای این کار باید مردم مشارکت کنند. 

معاون قضایی دادگستری در ادامه یادآور شد: با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی 32 واحد درسی با عنوان سبک زندگی بر اساس مبانی فقهی تدریس می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان برای آن 17 هزار زوجی که در سال گذشته ازدواج کردند هیچ برنامه‌ریزی نشد و این در حالی است در استان امکانات وجود دارد و معلمان و اساتید دانشگاه حاضر به ارائه اطلاعات رایگان هستند و باید بسترها فراهم شود.

گلستانی در ادامه با اشاره به اینکه دادگستری خواهان پخش برنامه‌های حقوقی در صدا و سیما است، گفت: صدا و سیما برای پخش برنامه‌های حقوقی در خصوص ازدواج از ما مبلغ 100 میلیون تومان پول خواست که در توان‌مان نیست و باید در این مبحث کمک کنند.

وی گفت: استفاده از خیرین فقط پولی نیست و می‌توان از توان و ظرفیت اساتید و مشارکت مردم هم استفاده کرد.

معاون قضایی دادگستری در پایان گفت: تا وقتی که تفکرات غلط و تجملی جوانان به زندگی تغییر نکند ازدواج آسان صورت نمی‌گیرد و با برگزاری چنین جلساتی ازدواج آسان میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول