اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه:

حضرت زهرا(س) سرچشمه هدایت و تربیت است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) سرچشمه هدایت، تربیت، برکت و الگوی ولایت‌مداری است.

حضرت زهرا(س) سرچشمه هدایت و تربیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری‌کاشانی در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با اشاره به سوره مبارکه کوثر اظهار داشت: سوره کوثر به واسطه هدیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله بر پیامبر اکرم نازل شد.

وی ادامه داد: زمانی که اعراب به واسطه وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیامبر را ابتر می‌خواندند، جبرئیل نازل شد و سوره کوثر را بر حضرت خواند و به ایشان فرمود «فاطمه، عطیه خداوند به توست».

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور بیان داشت: با حضور حضرت زهرا(س) نسل و ذریه پیامبر اکرم (ص) تا قیامت ادامه خواهد داشت و کسانی که ایشان را ابتر می‌خواندند و به خاندان خود می‌بالیدند طی اندک سالی تیره و تار شده و از بین رفتند.

حیدری کاشانی تصریح کرد: خداوند وجود نازنین فاطمه سلام الله علیها را به پیامبر هدیه کرد و از او خواست که شتر قربانی کرده و نماز شکر بخواند و این چیزی جز اهمیت و جایگاه والای این بزرگ بانوی دو عالم ندارد.

این استاد حوزه ماه جمادی را یادآور بزرگ بانوی جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دانست و افزود: فاطمه (س) کوثر پیامبر و نمونه کامل زنان مسلمان است، و زهرا (س) همان‌گونه که از نامش پیداست، درخشان‌ترین چهره و زیباترین الگو برای تمام بانوان با فضیلت در طول تاریخ است.

این استاد حوزه و دانشگاه «سیده نساء العالمین» را از دیگر القاب بی‌بی دو عالم ذکر کرد و گفت: حضرت از همان لحظاتی که پا به عرصه گیتی نهاد و چشمان پرجاذبه‌اش را گشود، نور وجودش جهان انسانیت را روشن ساخت و برای همیشه تاریخ، سرآمد زنان عالم شد.

حیدری‌کاشانی بیان داشت: حضرت زهرا(س) در خانه‌ای که ریشه‌دارترین خاندان قریش است به دنیا آمد، پدرش، صادقی امین که احدی از قریش به پای شرافت و امانتش نمی‌رسد است و مادرش بانویی است که در مکه از نظر شرافت، عزت و رفعت همانندی ندارد؛ خانه‌ای که عرب در اصالت و کرامت و پاکی برای آن مانندی نمی‌شناخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسجد مقدس جمکران را دارالشفای شیعیان دانست و متذکر شد: به واسطه عنایت و توجه خاصه حضرت مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران مکانی برای تسکین آلام بشری و انسان‌ساز است.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: قدر خودتان و حضورتان در این مکان مقدس را بدانید و از لحظه لحظه آن استفاده کنید.

انتهای پیام/78009/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول