اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

معرفی 8 واحد تولید مصالح ساختمانی متخلف در بویراحمد به تعزیرات حکومتی

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از معرفی هشت واحد تولید مصالح ساختمانی متخلف در بویراحمد به تعزیرات حکومتی خبر داد.

معرفی 8 واحد تولید مصالح ساختمانی متخلف در بویراحمد به تعزیرات حکومتی

 محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: به دنبال تذکرات متعدد کارشناسان و بازرسان اداره‌کل استاندارد به واحد‌های تولید مصالح ساختمانی و منقضی شدن مهلت‌‌های اعطاء شده، 8 واحد تولید مصالح ساختمانی متخلف در شهرستان بویراحمد به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد سبک‌سازی ساختمان را به‌عنوان یکی از راه‌های مقاوم‌سازی ساختمان در برابر زلزله دانست و خاطر‌نشان کرد: در احداث ساختمان‌ها باید از مصالح نوین و سبک و استاندارد به جای مصالح سنتی و سنگین استفاده کنیم. 

وی افزود: استفاده از این نوع مصالح در ساختمان‌های بلند اهمیت ویژه‌ای دارد به خاطر این که وقتی مصالح سبک را استفاده می‌کنیم موجب سبک شدن وزن ساختمان می‌شود و این ویژگی در سازه و ساختار خود را به خوبی بویژه هنگام زلزله نشان می‌دهد.

محمدی تأکید کرد: مصالح ساختمانی از جمله تیرچه بلوک و شن و ماسه مشمول استاندارد اجباری بوده و مدیران واحدهای تولیدی مؤظف به اخذ پروانه استاندارد از این اداره‌کل هستند و نداشتن پروانه استاندارد طبق ماده 9 قانون سازمان استاندارد جرم بوده و برای مرتکبین مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/82009/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول