اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد

کشف 61 کیلوگرم خاویار قاچاق در گیلان

فرمانده مرزبانی گیلان از کشف 60 کیلو و 543 گرم خاویار قاچاق توسط این نیرو در سال گذشته در استان خبر داد.

کشف 61 کیلوگرم خاویار قاچاق در گیلان

سید یوسف مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به 308.5 کیلومتر مرز خشکی و دریایی گیلان اظهار کرد: حوزه ماموریتی دریا از رودخانه آستاراچای در دهانه پل مرزی آستارا تا انتهای حوزه بخش چابکسر در منطقه سفید تمشک به طول 270 کیلومتر است.

وی مرز خشکی گیلان را 38.5 کیلومتر در شهرستان مرزی آستارا با کشور جمهوری آذربایجان عنوان کرد و افزود: مرزبانی گیلان با گذشت دو سال انتزاع از انتظامی با رویکرد ایجاد وحدت و تحول اساسی در روند ساختار اداری و پشتیبانی و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و آموزش دیده و همچنین پیوستن یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان به منظور برقراری امنیت پایدار در منطقه و ایجاد آرامش برای مرزنشینان و ساحل‌نشینان اقدام‌های خوبی انجام داده است.

مرتضوی انسداد بیش از 20 کیلومتر مرز خشکی و کنترل جرایم در معابر ورودی قاچاق کالا را از فعالیت‌های مرزبانی گیلان برشمرد و تصریح کرد: در حوزه‌های فناوری اطلاعات و تجهیزات مراقبتی و الکترونیکی مانند رادار، دوربین‌های دید در شب و حرارتی در نقاط حساس به منظور دستیابی به اهداف خطیر مرزبانی گام‌های موثری برداشته شده است.

فرمانده مرزبانی گیلان استفاده از قایق‌های تندرو، ناوچه‌های 50 فوتی و جت‌اسکی را در توسعه دریابانی موثر خواند و بیان کرد: آموزش نظامی، اقدام‌های اجتماعی، تلاش به منظور بومی‌سازی امنیت، برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های حضوری با مرزنشینان و ارائه خدمات بهداشتی پزشکی در بیداری فکری مرزنشینان اثرگذار بوده است.

وی استفاده از روش‌های مختلف به منظور مبارزه با مشکلات احتمالی در به‌کارگیری امکانات موجود و بالا بردن سطح آموزش علمی و استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های آموزشی را از نقاط قوت مرزبانی گیلان عنوان کرد.

*نجات 800 نفر در دریا توسط مرزبانی گیلان

مرتضوی تامین امنیت طرح‌های سالم‌سازی دریا را از جمله ماموریت‌هایی دانست که به مرزبانی واگذار شده است و خاطرنشان کرد: سال گذشته جان بیش از 800 نفر که به فنون شنا آشنایی نداشتند در حوزه 270 کیلومتر دریایی گیلان نجات داده شد.

فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به ساماندهی بیش از 600 فروند قایق‌های تفریحی در شهرستان‌های ساحلی، یادآور شد: ساماندهی قایق‌های تفریحی به نحو شایسته‌ای در کاهش جرایم موثر بوده است.

*افزایش 80 درصدی گشت‌های مرزبانی گیلان

این مسئول افزایش 80 درصدی گشت‌ها و کمین‌های مرزبانی گیلان در ردزنی و دیده‌بانی را تاثیرگذار دانست و اذعان کرد: سال گذشته 100 درصد در بحث کشف مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش داشتیم.

وی به کشف 100 درصدی چوب‌آلات جنگلی غیرمجاز توسط مرزبانی گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ده‌ها هزار لیتر سوخت غیرمجاز با توجه به اقدام‌های کنترلی در گیلان کشف شد.

مرتضوی از توقیف 516 فروند توقیف شناورهای صیادی در سال 91 در گیلان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته 14 هزار تور ماهیگیری غیرمجاز توسط مرزبانی گیلان کشف شد که نسبت به مدت مشابه ماقبل آن 100 درصد افزایش نشان می‌دهد.

*کشف 61 کیلوگرم خاویار در گیلان

فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به کشف 8 هزار و 700 کیلوگرم ماهیان خاویاری در سال 91 در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته مقدار 60 کیلو و 543 گرم خاویار غیرمجاز توسط مرزبانی گیلان کشف شد.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول