اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

آموزش خانه به خانه در 7 هزار خانوار شهری اردبیل اجرایی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در هفته سلامت طرح آموزش خانه به خانه تغذیه سالم و پیشگیری از افزایش فشار خون در 7 هزار خانوار شهری عملیاتی می‌شود.

آموزش خانه به خانه در 7 هزار خانوار شهری اردبیل اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت در اردبیل اظهار داشت: طرح آموزش خانه به خانه تغذیه سالم و پیشگیری از افزایش فشار خون در هفته سلامت در 7 هزار خانوار شهری عملیاتی می‌شود.

وی عنوان کرد: پیشگیری از افزایش فشار خون و سایر بیماری‌هایی که در سال‌های اخیر شیوع بسیاری در جامعه پیدا کرده نیازمند مداخلات گسترده و سریع در خصوص اصلاح سبک زندگی می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: هفته سلامت، هر ساله فضای مناسبی را برای اجرای برنامه‌های آموزش عمومی فراهم کرده است که از این جهت واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به اجرای طرح آموزش خانه به خانه تغذیه سالم و پیشگیری از افزایش فشار خون کرده است.

پور‌فرضی گفت: ‌این طرح با هدف افزایش آگاهی خانوارهای شهری در زمینه فواید تغذیه سالم و نقش آن در پیشگیری از افزایش فشار خون و توانمند‌سازی خانوارها برای برنامه‌ریزی مناسب تغذیه‌ای و افزایش سطح فعالیت فیزیکی افراد خانواده انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: این طرح واحد بهبود تغذیه در جامعه، با همکاری واحد جلب مشارکت‌های مردمی معاونت بهداشت و داوطلبان سلامت برای 7 هزار خانوار شهری انجام می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در اردبیل بیان داشت: رابطان بهداشتی علاوه بر توزیع بسته‌های آموزشی شامل شش نوع پمفلت با موضوعات مختلف تغذیه‌ای و هدیه با شعار بهداشتی به آموزش چهره به چهره خانوارها اقدام می‌کنند.

پور‌فرضی افزود: همچنین مسابقه‌ای از مطالب آموزشی موجود در بسته‌های آموزشی طراحی و در بین خانوارها برگزار می‌شود تا هدایایی در بین شرکت‌کنندگان با قید قرعه اهدا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: نظر به اهمیت سلامتی در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم می‌تواند در شکل‌دهی جامعه سالم داشته باشد، تعیین زمان بیشتر از یک روز برای گرامیداشت برنامه‌های مرتبط با سلامت و تکریم فعالیت‌های دست‌اندرکاران عرصه بهداشت و درمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پور‌فرضی در پایان سخنان خود عنوان کرد: در این راستا پیشنهاد نامگذاری 18 تا 24 فروردین به عنوان هفته سلامت در جلسه کمیسیون نامگذاری روزهای خاص شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و همه ساله در گرامیداشت این هفته برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول