اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی همدان خبر داد

لزوم تجهیز گلخانه‌ها به سوخت گاز / بهره‌وری اقتصادی را بالا ببریم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان خواستار تجهیز گلخانه‌ها و مرغداری‌های همدان به سوخت گاز شد و گفت: این مهم بهر‌ه‌وری اقتصادی فعالیت‌ها را بالا می‌برد.

لزوم تجهیز گلخانه‌ها به سوخت گاز / بهره‌وری اقتصادی را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد رشیدی در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان همدان خواستار بالا بردن بهره‌وری اقتصادی برای بهره‌مندی از گاز در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها شد و اظهار داشت: یکی از مشکلات بهره‌برداران صنایع از جمله گلخانه‌ها و مرغداری‌ها سوخت‌رسانی به آن‌ها است.

وی افزود: اگر بتوانیم در سال‌جاری با استفاده از تسهیلات، تعدادی از این واحدها را مجهز به سوخت گاز کنیم، بهر‌ه‌وری اقتصادی را بالا می‌بریم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به این‌که در راستای توسعه کشاورزی و اجرای اصل 44 قانون اساسی، همکاری اداره‌های مختلف با این اداره بسیار زیاد است، ادامه داد: البته برای پیشبرد بهتر امور باید به صندوق توسعه کشاورزی توجه کرد چراکه مزیت این صندوق بر دیگر اداره‌ها این است که زمان دسترسی و دریافت تسهیلات برای متقاضیان نسبت به دیگر سازمان‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

وی در بحث واگذاری اراضی شهرستان نیز اظهار داشت: یک‌هزار و 773 طرح استعدادیابی شده که از این تعداد 791,6 هکتار آن واگذار شده است.

رشیدی به تعداد طرح‌های مصوب شده شهرستان اشاره کرد و گفت: 678 طرح به مبلغ 179 میلیارد تومان با اشتغالزایی برای دو هزار و 841 نفر معرفی شده که از این تعداد 374 طرح به مبلغ 36 میلیارد و 300 میلیون تومان به تصویب ستاد اجرایی کشاورزی رسیده و برای 950 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به این‌که تعداد 195 طرح از طرح‌های مصوب شده به بانک‌ها معرفی شده است، افزود: طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها با اعتبار 20 میلیارد و 200 میلیون تومان برای تعداد 390 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان همچنین افزود: 135 طرح مصوبه بانک شده که تاکنون 126 طرح با اعتبار 10 میلیارد و 100 میلیون تومان در صندوق توسعه کشاورزی و همکاری بانک عامل صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 17 طرح‌ از محل صندوق توسعه ملی با اعتبار 16 میلیارد و 130 میلیون تومان معرفی شده که از این تعداد 12 طرح با 11 میلیارد و 600 میلیون تومان مصوبه بانکی گرفته و چهار طرح تاکنون پیگیری نشده است. 

انتهای پیام/2499/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول