اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان:

ورود سیره حضرت زهرا (س) در سند تحول بنیادی افتخار ماست

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: وارد کردن سیره حضرت زهرا (س) در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش افتخاری برای این ارگان است.

ورود سیره حضرت زهرا (س) در سند تحول بنیادی افتخار ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نجیمه باجلان ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کار برای حضرت زهرا (س) هم سود مادی و هم معنوی در بر دارد، اظهار کرد: یکی از افتخارات آموزش‌ و پرورش تدوین سند تحول بنیادی است که برای نخستین بار در صفحه 9، بند یک و در بخش بیانیه ‌ارزش‌های این سند، سیره حضرت زهرا(س) آورده شده است.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های قرآن کریم بر الگوگیری از حضرت زهرا(س) و پیامبر اکرم(ص) تاکید شده است، افزود: راهپیمایی روز شنبه دانش‌آموزان اصفهانی بیانیه‌ای برای تمام ملت‌های هزاره سوم است به این معنا که اگر زنی در هزاره سوم در عرصه خانواده بخواهد موفق شود، چاره‌ای جز الگوپذیری حضرت زهرا(س) ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید به اینکه گروه‌های فکری آگاه به منافع علمی و دینی در آموزش و پرورش بسیارند، تصریح کرد: هدف ما ایجاد الگوی زن هزاره سوم در دنیا است.

وی ادامه داد: همچنین در صفحه 22 سند تحول بنیادی نیز به مبحث عفاف و حجاب پرداخته شده است که در راستای آن به سه مقوله عفاف، حجاب و حیا و ارتباط این سه قضیه و تاکید آموزش آن به دانش‌آموزان پرداخته شده است.

باجلان گفت: هفت راهکار برای تحقق این بخش از سند در نظر گرفته شده است که ترویج حجاب در محتوای کتب درسی، استفاده از نیروهای الگو، نقش و تأثیر خانواده در ترویج این اصل، استفاده از تبلیغات و نوشت‌افزارها در بعد اجتماعی، ارائه الگوی لباس و پوشش برای دختران و پسران، اغنای فکری و برگزاری نشست و سخنرانی در دستور کار قرار گرفته و خدمات مشاوره‌ای و سلامت جسمی و روحی زن مسلمان با توجه به حیا و عفاف به عنوان یک اصل مطرح شده است.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول