اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان خبر داد

پیش‌بینی راه‌اندازی 3307 شعبه اخذ رای برای انتخابات در هرمزگان

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان از پیش‌بینی برای راه‌اندازی سه هزار و 307 شعبه اخذ رأی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در هرمزگان خبر داد.

پیش‌بینی راه‌اندازی 3307 شعبه اخذ رای برای انتخابات در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز پس از بیان پیام وزیر کشور به آغاز انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهاست، اظهار داشت: 21 و 26 فروردین به ترتیب زمان آغاز انتخابات و آغاز ثبت‌نام شوراها مشخص شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری، افزود: در مبحث سیاسی با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که بعد از فتنه 88 توسط دشمنان طراحی شده است، دشمن تکیه‌ای اساسی به تحریم‌ و اخلال در اقتصاد کشور با هدف بهره‌برداری در انتخابات 92 داشته است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان، اضافه کرد: پیس‌بینی می‌شود که انتخابات امسال، انتخاباتی خوب و آرام باشد.

بامری با بیان اینکه از امروز در راستای تشکیل هیئت‌های اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات لازم در استان انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها 100 درصد به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.

وی در عین حال یادآور شد: باید به این نکته توجه داشت که منظور از رایانه‌ای شدن، الکترونیکی شدن انتخابات نیست.

بامری گفت: در مجموع تعداد کل شعب مورد نظر برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در هرمزگان، برابر با سه هزار و 307 شعبه است که از این تعداد، هزار و 556 شعبه مربوطه به ریاست جمهوری و هزار و 751 شعبه مربوط به شوراهاست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان تأکید کرد: از تعداد مذکور شعب ریاست جمهوری 411 شعبه شهری و هزار و 145 شعبه روستایی است.

وی اذعان داشت: همچنین 366 شعبه شهری رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان ثابت و 45 شعبه نیز سیار است.

بامری اذعان داشت: از شعبات روستایی انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان نیز 923 شعبه ثابت و 222 شعبه سیار است.

وی متذکر شد: از مجموع هزار و 751 صندوق مربوطه به شوراها نیز هزار و 138 شعبه روستایی و 413 شعبه شهری است.

بامری یادآور شد: تعداد روستاهای زیر هزار و 500 خانوار هرمزگان برابر با هزار و 162 مورد و بالای هزار و 500 نفر جمعیت نیز برابر با 115 روستاست.

وی ابراز کرد: تعداد شهرهای زیر 20 هزار خانوار استان نیز برابر با 31 شهر است که اعضای اصلی شوراهای اسلامی این شهرها پنج نفر است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: همچنین تعداد شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر نیز برابر با رقم پنج است که اعضای اصلی شوراهای آن‌ها برابر با هفت نفر است.

وی افزود: میناب تنها شهر هرمزگان است که در دسته شهرهای با جمعیت 50 تا 100 هزار نفر قرار می‌گیرد که اعضای اصلی شورای این شهر برابر با 9 نفر است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان اظهار داشت: بندرعباس نیز در دسته شهرهای بین 200 هزار تا 500 هزار نفر جمعیت دسته‌بندی می‌شود که اعضای شورای آن باید 13 نفر باشد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول