اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

آغاز به کار بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در چرام به شرط همدلی و همکاری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آغاز به کار بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در چرام نیازمند همدلی، همکاری، رفاه و دوستی است.

آغاز به کار بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در چرام به شرط همدلی و همکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، سید حسین صابری عصر امروز در حاشیه نشست کارگروه بخش معدن شهرستان چرام ضمن تسلیت سالگرد شهادت سپهبد شیرازی، این شهید را یک عنصر نظامی متدینی دانست که سر تا پای ، اخلاص، صداقت و امانت‌داری بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی به دلیل اثرگذاری که در طول دفاع مقدس و ایجاد وحدت بین نیروهای نظامی داشت در آتش خشم و قهر منافقین کوردل سوخت و هم در زمان حیات، شهادت و بعد از آن مایه مباهات و افتخار جامعه اسلامی بود.

وی در ادامه با اشاره به سبک زندگی اسلامی و با بیان این‌که از زمانی که مقام معظم رهبری بحث اصلاح سبک زندگی را بیان کردند، روزانه پیام‌های زیادی در این راستا و در محورهای مختلف در سبک زندگی اسلامی دریافت می‌کنیم، عنوان داشت: ما گاهی اوقات که اصلاح سبک زندگی را مطرح می‌کنیم بیشتر در بحث سازه ساختمان وارد شده که مثلاً آشپزخانه یا پوشیدن لباس به چه شکلی باشد در حالی که عمق مطلبی که معظم‌له فرمودند در همه ابعاد زندگی می‌تواند مفید باشد.

این مسئول نوع رفتارها، تعامل، احوال پرسی‌ها، عید دیدنی و صله رحم و بسیاری کارهای دیگر را در این زمره دانست و با ذکر این حدیث از حضرت زهرا (س) که « هر کس کارهای خود را خالص و برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین برکات خود را برای او قرار می‌دهد»، ابراز داشت: خیلی از ما تجربه کردیم که اگر قدمی را برای رضایت خداوند برداریم از غیب صدها قدم برای ما برداشته می‌شود.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود در بحث معدن تصریح کرد: امروز ما خیلی راحت کابل برق سیم مسی را می‌بینیم اما نمی‌دانیم از کجا، با چه زحمت و هزینه‌های سنگینی به وجود آمده است.

وی به کوه‌های معدن فسفات چرام اشاره کرد و با بیان این ‌که شاید ظاهر این کوه‌ها خنده‌دار باشد، ابراز کرد: این کوه‌های خطرناک با اراده جدی، مطالعه دقیق و علمی و همدلی و همراهی شما، سوراخ شده و در عمق 300 متری به سنگی برخورد می‌کنید که مثل خرمای شیرینی کام شما را شیرین می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: این کوه‌ها متخصص را اغنا کرده که علم را به کار گرفته و در خدمت بشریت قرار داده، سرمایه‌دار را راضی می‌کند که پول‌های خود را در جایی خرج کرده که سرمایه او حفظ شده و مملکت غنی شده و عده زیادی هم از زحمات آن نان بخورند.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اگر همدلی، همکاری و همراهی، رفاه و دوستی با حفظ اصول نباشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، گفت: ما باید همت کنیم چرا که اگر این کار را نکنیم این کوه‌ها تا چندین سال دیگر همچنان راکد باقی خواهد ماند و راه به جایی نخواهیم برد اما اگر یک اراده جدی و همدلی و هم‌سوزی باشد بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به نبود شناخت دقیق از همه معادن استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  معدن فسفات چرام از سال 42 شروع به فعالیت کرده اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده که لازم است در سایه همت و همدلی ظرف چند مدت در چرام یک ماده معدنی قابل استفاده و مورد نیاز کشور استخراج شود.

انتهای پیام/82002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول