اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

اختصاص 200 میلیون ریال تسهیلات بازسازی مسکن و معیشت زلزله‌زدگان دشتی

معاون اول رئیس جمهور گفت: 150 میلیون ریال وام برای بازسازی مسکن و 50 میلیون ریال برای تامین معیشت زلزله‌زدگان شهرستان دشتی اختصاص می‌یابد.

اختصاص 200 میلیون ریال تسهیلات بازسازی مسکن و معیشت زلزله‌زدگان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا رحیمی امشب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در اختیار زلزله‌زدگان دشتی همچون دیگر مناطق حادثه دیده 150 میلیون ریال وام 4‌درصد قرار می‌گیرد تا خانه‌های خود را بازسازی کنند.

وی با اشاره به اینکه 16 درصد سود بانکی این وام را دولت پرداخت خواهد کرد، تصریح کرد: این بودجه را به صورت نقدی به بنیاد مسکن می‌دهیم تا خانه‌ها را بازسازی کند به طوری که دیگر زلزله در آن‌ها اثر نکند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از این کار، تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری و جایگزینی وسایل زندگی مردم زلزله‌زده را دنبال خواهیم کرد تا پیش از فصل گرما خانه‌ها سر و سامان داده شود.

رحیمی بیان کرد: بودجه خوبی برای تامین معیشت زلزله‌زدگان اختصاص داده‌ایم به این ترتیب که 50 میلیون ریال کمک به کسانی که وسایل زندگیشان را از دست داده‌اند پرداخت خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ نکته‌ای از دید دولت برای خدمت‌رسانی پنهان نمی‌ماند، اظهار داشت: برخی موارد ممکن است انجام نشود که در سفر آینده هیئت دولت به استان بوشهر آن را بررسی می‌کنیم.

رحیمی با بیان اینکه روستاهای آسیب‌دیده را از نو می‌سازیم، گفت: در آذربایجان شرقی دولت رکورد خوبی در خدمت‌رسانی به دست آورد و توانست در کمتر از سه ماه 18 هزار واحد مسکونی بسازد تا زلزله‌زدگان پیش از فصل سرما در خانه‌های خود ساکن شوند.

وی به مقایسه فعالیت‌های کشورمان برای رسیدگی به زلزله‌زدگان با کشورهای دیگر افزود: در زلزله ترکیه بعد از 6 ماه هنوز آواربرداری نشده بود.

انتهای پیام/66006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول