اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

نخستین محموله پروپیلن پالایشگاه امام خمینی شازند بارگیری شد

استاندار مرکزی از بارگیری نخستین محموله پروپیلن تولید شده در شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند خبر داد و گفت: این محموله به منظور استفاده صنایع پایین دست به پتروشیمی‌های کشور آماده ارسال است.

نخستین محموله پروپیلن پالایشگاه امام خمینی شازند بارگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد در حاشیه بازدید از تجهیزات پالایشگاه امام خمینی شازند اظهار داشت: پس از راه‌اندازی واحدهای تولید بنزین و LPG پالایشگاه توسط رئیس جمهور در پایان سال 91 خوشبختانه به همت متخصصان ایرانی امروز ما شاهد بهره‌برداری از واحد پروپیلن و بارگیری اولین محموله پروپیلن از پالایشگاه امام خمینی شازند هستیم.

وی با بیان اینکه درجه خلوص پروپیلن تولیدی در این پالایشگاه 99.99.99 است، افزود: خلوص این محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است و برابر با استانداردهای جهانی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی پتروشیمی شهرستان خمین سالانه 300 هزار تن پروپیلن تولیدی پالایشگاه مورد استفاده صنایع پایین دستی پتروشیمی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در همین راستا مجموعا 180 هزار تن پروپیلن تولیدی پالایشگاه امام خمینی شازند برای استفاده شرکت پتروشیمی شازند و تولید صنایع پایین دستی مانند موکت بافی، گونی بافی و تیشو ارسال می‌شود.

شعبانی‌فرد وضعیت  تولید بنزین یورو 4 و LPG و پروپیلن را وضعیت خوبی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بار دیگر جوانمردان متخصص ایران توانستند گام مهمی در خودکفایی بردارند و پیچ تاریخی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یک قطب انرژی در دنیا است و به عنوان نخستین قطب تولید انرژی در خاورمیانه خواهد درخشید.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ایران دارای ذخایر عظیمی از نفت است که نزدیک 137 میلیارد بشکه یا5.11 درصد از مجموع ذخایر جهانی است، گفت: ایران با داشتن 5.15 درصد ذخایر گاز جهان، صاحب دومین مخازن گازی دنیا است.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه بنزین به عنوان یک عامل فشار نظام سلطه بر ایران بود ادامه داد: با استراتژی هوشمندانه مقام معظم رهبری و همت متخصصان ایرانی و توکل بر خدا توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و امروز با تولید 100 میلیون لیتر بنزین در رده کشورهای صادر کننده بنزین قرار بگیریم.

وی بیان کرد: قبل از تعطیلات نوروزی میزان مصرف بنزین روزانه کشور 60 میلیون لیتر بود که در تعطیلات نوروز مصرف روزانه بنزین کشور به 75 میلیون لیتر افزایش یافت.

انتهای پیام/87002/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول