اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه:

زندگی حضرت زهرا (س) الگویی برای نجات زنان عالم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: زندگی حضرت زهرا (س) الگویی برای نجات زنان عالم است.

زندگی حضرت زهرا (س) الگویی برای نجات زنان عالم است

حجت‌الاسلام محمد آفتابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) پاره‌تن پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است و این از خصایص وحی است که در کلام پیامبر (ص) آمده است.

آفتابی زندگی بی‌آلایش حضرت زهرا (س) را درسی برای بشریت توصیف و تاکید کرد: زندگی آموزنده ایشان می‌تواند الگوی تمام زنان و مردان عالم باشد.

وی کار حساس تربیت فرزند را کار سختی عنوان کرد و بیان داشت: حضرت فاطمه (س) در زندگی مشترک 9 ساله خود توانستند سبک زندگی خود را الگوی زنان عالم قرار دهند، چرا که زندگی ایشان بر اساس آموزه‌های دین اسلام بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به دیدگاه امام راحل درباره نقش زن و مرد، افزود: امام (ره) این نقش را تکمیلی و مکمل دانسته‌اند و تقسیم کار در شُئون زندگی، علم، عبادت و... از ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا (س) است.

آفتابی با اشاره به اینکه "قرآن کریم" زن و مرد را لباس یکدیگر معرفی می‌کند، اعلام کرد: نگاه اسلام به حقوق زن بر اساس احترام متقابل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: جمهوری اسلامی برای بانوان زمینه‌ای فراهم کرده که در تمام عالم ایجاد نشده و در گذشته این موضوع معنا و مفهومی نداشت.

وی خاطر نشان کرد: امروزه زنان در ایران اسلامی مشارکت سیاسی دارند و زمینه‌های مناسب برای حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی فراهم شده است.

آفتابی تاکید کرد: یک بخش از راهبرد تهاجمی دشمن، بهره‌کشی از زن و جاذبه‌های زن است و برای رسیدن به این نیت پلید و شوم از هر بهانه‌ای، مانند آزادی و حقوق زن استفاده می‌کند که با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا (س) می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد. 

انتهای پیام/2700/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول