اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

کارنامه ارتش در نظام اسلامی درخشان است

امام جمعه شهر آبیک کارنامه ارتش جمهوری اسلامی را در نظام اسلامی درخشان و مثبت بیان کرد.

کارنامه ارتش در نظام اسلامی درخشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر با اشاره به 29 فروردین روز ارتش اظهار داشت: نیروی مسلح ارتش از نخستین لحظات پیروزی انقلاب اسلامی با حرکت ستم سوز و عشق و علاقه و میل باطنی به امام راحل پیوستند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی با پیوستن به اقیانوس ملت، تلاش‌ها، فداکاری‌ها، ایثارگری‌های بی‌نظیری را به منصه ظهور رساندند.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی طی 35 سال اخیر در عرصه‌های حماسه و شرف، حضوری گسترده و چشمگیر داشته و از مرزهای دریایی، زمینی، هوایی و کیان انقلاب اسلامی دفاع همه جانبه کرده که ستودنی است.

موسوی ادامه داد: اطاعت بی چون و چرا از امام راحل و مقام معظم رهبری، سرپیچی از دستورات طاغوتی، خنثی سازی کودتای 21 بهمن 57، فرو ریختن دژهای ستم‌شاهی و درهم شکستن توطئه‌های مختلف دشمنان به ویژه ضد انقلاب و خودداری از مقابله با مردم از ویژگی‌های درخشان ارتش جمهوری اسلامی است.

فضایل حضرت زهرا (س) نامتناهی است

امام جمعه آبیک با بیان اینکه فضایل حضرت زهرا (س) نامتناهی است افزود: این بانوی بزرگوار اسلام به دلیل جایگاه و عظمت خاصی که در نزد خدای متعال دارد فضایلش بی‌نهایت است و قابل شمارش نیست.

موسوی تصریح کرد: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) سیده زنان گذشتگان و آیندگان از نخستین و آخرین است.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) پاره تنی از حقیقت پیامبر اسلام (ص)، میوه قلب و روح و ریحان حضرت رسول اکرم (ص) است.

بانوان جامعه از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند

امام جمعه شهر آبیک با تأکید بر الگوگیری از حضرت زهرا (س) از سوی زنان و دختران جامعه بیان داشت: حضرت زهرا (س) شخصیت ممتاز و جامع الگوی زنان مسلمان است که مطلوب است زنان و دختران جامعه در مسیر فرزانگی و علم و دانش تلاش کنند و در راستای خودسازی معنوی و اخلاق گام بردارند.

موسوی خاطرنشان کرد: بانوان جامعه باید در میدان مبارزه و جهاد پیشگام بوده و از تجملات بی ارزش و کم ارزش دنیا پرهیز کرده و نسبت به این مسائل بی اعتنا باشند.

وی تأکید کرد: زنان و دختران جامعه باید با تأسی از حضرت زهرا (س) عفت، عصمت و طهارتشان به حدی باشد که چشم و نظر هرز و بیگانه را به خودی خود دفع کرده و در محیط خانواده مایه آرامش و آسایش زندگی و خانواده و شوهر و فرزندان باشند و با سخنان محبت آمیز و در دامن پر مهر و عطوفتش فرزندانی را پرورش دهند که برای آینده انقلاب اسلامی مفید باشند.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به نقش سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: این بانوی بزرگوار اسلام در امور سیاسی و حتی نظامی اهتمام می‌ورزید و در تمام جنگ‌های پیامبر (ص) در صف مقدم پشتیبانی و تدارکات بود.

موسوی افزود: حضرت فاطمه (س) مدافع حریم ولایت و امامت بود که بانوان باید با الگوگیری از ایشان، مدافع ولی فقیه و تابع محض ایشان باشند.

وی با اشاره به تشییع و تدفین دو شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در روز یک شنبه 25 فروردین ماه جاری در آبیک اذعان داشت: آقایان باید شهدا را برادران و پدران خود و بانوان باید خود را خواهران و مادران شهدا بدانند و در مراسم تشییع این دو شهید گمنام حضوری پررنگ داشته باشند تا بر شکوه و عظمت مراسم افزوده شود.

خطیب جمعه شهر آبیک بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کم‌تر از شهادت نیست بنابراین زنده نگه داشتن یاد شهدا یک وظیفه عمومی برای تمام آحاد جامعه است که با تکریم، تجلیل و به زیارت رفتن شهدا می‌توان به این امر تحقق بخشید.

موسوی بر کمک مردم شهرستان آبیک به مردم زلزله‌زده استان بوشهر تأکید کرد و گفت: مردم باید با کمک مادی و معنوی خود از آلام و مصیبت مردم این استان بکاهند.

کسب تقوای الهی نجات بخش است

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: کسب تحصیل و تقوای الهی نجات بخش انسان است که نباید در انجام آن کوتاهی کرد.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: هر کس تقوای الهی را پیشه کند در بهشت برین نعمت‌های بهشتی نصیبش می‌شود.

انتهای پیام/77006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول