اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مسلوب کردن چاه‌های غیرمجاز صورت گرفت

صرفه‌جویی 24.2 میلیون متر مکعبی در منابع آب زیرزمینی در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل آب منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی از صرفه‌جویی 24.2میلیون متر مکعبی در منابع آب زیرزمینی این استان طی شش سال اخیر از محل مسلوب کردن چاه‌های غیرمجاز توسط اکیپ‌های گشت و کنترل خبر داد.

صرفه‌جویی 24.2 میلیون متر مکعبی در منابع آب زیرزمینی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، ارسلان هاشمی گفت: با وجود مقاومت متخلفان در حین اجرای احکام و زمانبر بودن فرآیند صدور احکام، در طی 10 ماهه اول سال 1391، تعداد 180 حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر و بهره‌برداری شناسایی شده و 74 مورد از حفاری‌های غیرمجاز با توقیف دستگاه حفاری جلوگیری شده است. 

وی اظهار کرد: در این مدت تعداد 360 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه گشته و از محل پر کردن چاه‌های غیرمجاز به میزان 2.18 میلیون متر مکعب در منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی افزود: طی شش سال گذشته تعداد 5580 حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر و بهره‌برداری شناسایی، 277 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و 2004 حلقه چاه مسلوب المنفعه شده و میزان 24.2 میلیون متر مکعب از محل این عملیات در منابع آب‌های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

هاشمی از همکاری‌های تنگاتنگ نیروی انتظامی، مراجع قضایی استان خصوصا دادستان‌های محترم و مدیران امور منابع آب شهرستان‌ در امر خطیر مسلوب کردن جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز قدردانی نمود و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به فعالیت‌های اکیپ‌های گشت و کنترل از طریق مراجع ذی‌ربط را یکی از راه‌های رفع موانع موجود در این خصوص برشمرد. 

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول