اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی آموزش و پرورش مازندران:

تربیت جنسی کودکان باید از 1.5 سالگی شروع شود

مشاور عالی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تربیت جنسی کودکان باید از 1.5 سالگی شروع شود.

تربیت جنسی کودکان باید از 1.5 سالگی شروع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دوره آموزشی تربیتی مسائل جنسی ویژه دانش‌آموزان دوره دبستان در یکی از مدارس شهرستان ساری با حضور اسحاقی مشاور عالی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

در این جلسه که خانواده‌های دانش‌آموزان حضور داشتند مشاوره تربیتی آموزش و پرورش مازندران به بیان اهمیت تربیت جنسی در بین کودکان پرداخت.

محمد اسحاقی در این جلسه با اشاره به اینکه توجه به تربیت جنسی کودکان باید از 1.5 سالگی شروع شود، گفت: در فرهنگ ما تابوها و محدودیت‌ها زیادی درباره مسائل جنسی دیده می‌شود که شاید تا به این اندازه محدودیت نیاز نباشد و گاهی مواقع این محدودیت‌ها مشکل‌ساز است.

وی با بیان اینکه باید با اطلاع دقیق کودکان از واقعیت‌های مسئله جنسی آنها را در مسیر درست قرار داد، اظهار داشت: سن سه سالگی سن توجه کودکان به اندام‌ها است که باید خانواده‌ها با توجه به شرایط، کودکان را با این مسائل آشنا سازند.

این مشاور تربیتی آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه توجه کودکان به اندام جنسی نباید خانواده‌ها را نگران کند و در کنار آن واکنش نامناسب ایجاد شود، خاطرنشان کرد: حس کنجکاوی کودکان شاید آنها را نسبت به اندام‌های جنسی حساس کند که در این زمان باید خانواده‌ها با فهماندن مسئولیت، مراقبت از خودشان و اندام‌های جنسی آنها را تا حدودی با این موضوع آشنا سازند.

اسحاقی با اشاره به اینکه خودارضایی ناخودآگاه در سنین شش سالگی تا حدودی طبیعی است، متذکر شد: در این زمان نیز خانواده‌ها با آشنا کردن کودکان آنها را از آلودگی دور سازند.

وی با اعلام اینکه آموزش مسائل جنسی به کودکان پسر بر عهده پدران و دختران بر عهده مادر است، تصریح کرد: دوره آموزش مسائل جنسی به کودکان زمانی است که آنها سئوال می‌پرسند و البته بیشتر از سئوال کودک هم نباید به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام/86003/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول