اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا:

حماسه سیاسی اسلام برگرفته از فرهنگ فاطمی است

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا گفت: حماسه سیاسی اسلام برگرفته از فرهنگ فاطمی بوده و هدف زهرای مرضیه(س) پیاده شدن اسلام در اجتماع بود.

حماسه سیاسی اسلام برگرفته از فرهنگ فاطمی است

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: جهاد سیاسی که در سیره حضرت زهرا(س) وجود دارد حمایت آن حضرت از ولایت است یعنی بهترین فرد برای حکومت انتخاب شود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم که برای حکومت بهترین باشد یعنی بتواند اهداف اسلامی را تأمین کند.

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه(س) در خطبه خود تمام اهداف اسلام در زمینه نماز، روزه و حج را بیان کرد و این امر نشان می‌دهد که اسلام نیاز به فردی در رأس امور دارد تا اسلام را پیاده کند.

شیخ بهایی با بیان اینکه حماسه سیاسی اسلام برگرفته از فرهنگ فاطمی است گفت: پیاده شدن اسلام در اجتماع مهم‌ترین هدف زهرای مرضیه(س) است و برای این هدف به دنبال معرفی و حمایت از بهترین فردی است که می‌تواند این امر و هدف را محقق کند.

وی ادامه داد: در حماسه سیاسی کسانی که به حضرت زهرا(س) ارادت دارند و می‌خواهند دنباله‌رو حضرت باشند باید در صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشند و قصدشان پیاده شدن اسلام باشد و برای تحقق این امر باید به دنبال بهترین فرد باشند.

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) در زمینه اقتصادی الگو است گفت: شیوه زندگی وی از نظر همدردی با مستضعفان و محرومان به ویژه در شرایط تحریم اسوه و الگویی پسندیده است.

وی تأکید کرد: باید اقتصادی در جامعه حکفرما باشد که ثروتمندان به داشته‌های خود قناعت کنند، مستضعفان تأمین شوند و عدالت اجتماعی حاکم باشد.

شیخ بهایی عنوان داشت: حضرت فاطمه(س) با رعایت حجاب، عفاف و حریم‌های مختلف در صحنه‌های سیاسی حاضر می‌شد و این موارد مانع از حضور در صحنه‌های سیاسی و فعالیت وی نبود.

وی یادآور شد: کاشتن درخت خرما و تربیت فرزند اهمیت به کار و تولید و نهاد خانواده را نشان می‌دهد و این موارد از جمله مباحثی است که کهنگی نداشته و نمونه آنها در زندگی حضرت زهرا(س) وجود دارد.

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا عنوان داشت: حضرت زهرا(س) در صحنه جنگ حاضر نیست ولی شهیده است زیرا صحنه جنگ حضرت در خانه وی بود.

وی تصریح کرد: جهاد حضرت زهرا(س) جهاد در زمینه تربیت فرزند، همسرداری، دفاع از ولایت و حق خود بود به طوریکه حضرت زینب(س) به عنوان تربیت شده حضرت زهرا(س) با صبر دشمن را محکوم کرد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول