اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

برداشت غیرمجاز آب از زاینده‌رود پیگرد قانونی دارد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت زاینده‌رود مطلوب بوده و برداشت غیر مجاز از آن نمی‌شود و در صورت مشاهده موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

برداشت غیرمجاز آب از زاینده‌رود پیگرد قانونی دارد

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جاری شدن آب در زاینده‌رود اظهار کرد: پیش از باز شدن آب زاینده‌رود به مدت 20 روز، ساماندهی رودخانه انجام و یک تیم نظارتی از شرکت آب منطقه‌ای و نیز سازمان جهاد کشاورزی بر چگونگی برداشت آب نظارت کردند.

وی افزود: رودخانه زاینده‌رود دارای پستی و بلندهای زیادی است که توسط چندصد دستگاه کامیون خاک‌ریزی شده و در جاهایی که گودی بود ریخته شد و سطح آن مسطح شد تا آب با کمترین توقف جاری باشد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت زاینده‌رود مطلوب و برداشت غیر مجاز از آن صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: یک تیم تخصصی از سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و نیز نماینده کشاورزان تشکیل شده است که در مسیر گذر زاینده‌رود از فلاورجان، درچه، زرین‌شهر، مبارکه بر مسیر و موانع نظارت و برداشت‌های غیر مجاز را کنترل کنند.

شیشه فروش گفت: زمان رهاسازی آب در زاینده‌رود نتیجه یک کار کارشناسی شده بود که بهترین موقع رهاسازی آب در زاینده‌رود برای کشت بهاره را از نیمه دوم فروردین ماه دانستند.

وی افزود: سفره‌های زیر زمینی خالی شده بود و با جاری شدن مجدد آب در زاینده‌رود، سفرهای زیر زمینی سیراب و کشت کشاورزی تضمین شد.

انتهای پیام/63012/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول