اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/محسن رضایی در مشهد:

فرار از پاسخگویی به دانشجویان عوام‌فریبی است/ بیش از دست تکان دادن، با کارشناسان جلسه می‌گذارم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه در اغلب سفرهای استانی خود را ملزم به حضور در دانشگاه‌ها می‌دانم، گفت: معتقدم فرار کاندیداها از پاسخگویی به دانشجویان عوام‌فریبی است.

فرار از پاسخگویی به دانشجویان عوام‌فریبی است/ بیش از دست تکان دادن، با کارشناسان جلسه می‌گذارم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محسن رضایی دقایقی پیش در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در محل دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد با بیان اینکه امروز در وضعیت خاصی قرار داریم، اظهار کرد: اینکه برخی بر این باورند آمریکا منتظر نتیجه انتخابات در ایران است درست نیست چرا که آمریکایی‌ها در واقع منتظر تأثیر تحریم‌ها در جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها امروز برای به طول انجامیدن مذاکرات برنامه‌ریزی 10 ‌ساله کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سال 91 سال سختی برای ما بود، خاطرنشان کرد: وضعیت داخل کشور که عمدتاً به موضوع اقتصاد برمی‌گردد امروز در وضعیت خوبی نیست همچنین فشارهای خارجی بر ما وارد می‌شود.

رضایی با اشاره به اوج‌گیری منازعات سیاسی در هفت و هشت سال اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر گفت: در واقع این منازعات بر کارآمدی کشور تأثیر گذاشته و فشارها را بر زندگی مردم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال جاری سال تعیین‌کننده‌ای برای کشور ایران است، افزود: امسال باید آغازی را در راستای حل مشکلات برای سال جاری و سال‌های آینده پیدا کنیم که نکته کلیدی تعیین‌کننده نیز انتخابات است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری یازدهم با بیان اینکه دولت آتی می‌تواند با دیپلماسی قوی از تشدید تحریم‌ها جلوگیری کند، ادامه داد: در واقع دولت یازدهم می‌تواند گرانی‌ها و بیکاری‌ها و همچنین منازعات سیاسی را کمتر و یا بیشتر کند.

وی با طرح این سؤال که چرا باید در کشور اینقدر دعوا و منازعات سیاسی باشد و چرا باید جوانان نسبت به آینده خود ناامید باشند، اذعان داشت: باید به واقعیت‌ها در کشور اعتراف و برای برطرف‌کردن آنها اقدام کنیم، گروه‌های تشکیلاتی که در دانشگا‌ه‌ها فعالیت می‌کنند آزاد‌منش‌ترین قشر کشور هستند که باید آسیب‌شناسی دقیق‌تری نسبت به 34 سال پس از انقلاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور دو بال سیاست و زندگی را داریم در حالی که بال زندگی ضعیف بوده و سیاست خیلی پیشرفت کرده است، متذکر شد: این بدان معناست که امروز شاهد چند میلیون بیکار و عقب‌ماندگی در حوزه اقتصاد هستیم، بنابر این باید به زندگی مردم و معیشت مردم برسیم، زندگی یعنی پیشرفت، شهرسازی و عمران که این‌ها غیرسیاسی است.

وی با انتقاد از اینکه مسئله اقتصاد و ورزش و فرهنگ را در کشور سیاسی کرده‌ایم، یادآور شد: باید یک زندگی آرمان‌گرایانه که وعده دادیم را درست کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقاط ضعف و قدرت دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: بنده معتقدم که باید رئیس‌جمهور آینده نقاط قوت همه دولت‌های گذشته را داشته باشد، به عنوان مثال نقطه مثبت دولت هاشمی رفسنجانی مسائل زیربنایی بود منتهی در دولت یازدهم باید این مسائل جهت‌دار باشد یعنی درآمد خانوار را به عنوان مثال افزایش دهیم؛ در دولت خاتمی نیز آزادی‌ها را داشتیم که باید در دولت یازدهم آنها را نهادینه کرده و بسترهای لازم فراهم شود.

* دولت احمدی‌نژاد نقاط مثبتی داشت ولی نیاز به اصلاح دارد

رضایی با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد چند نکته مثبت بود که باید اصلاح شود، تصریح کرد: یکی از نقاط مثبت هدفمندی یارانه‌ها بود که باید آن را اصلاح کرد و با جهت‌گیری به سمت تولید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: مسکن مهر طرح خوبی بود ولی در حال حاضر چون از بانک مرکزی پول می‌گیرد باید منابعی به جز بانک مرکزی داشته باشد و در این صورت می‌توان آن را ادامه داد.

* در سفرهای استانی بیش از دست تکان دادن با کارشناسان جلسه می‌گذارم

رضایی اظهار داشت: در سفرهای استانی نیز بنده بنا دارم که اول با کارشناسان و کارآفرینان صحبت کرده و سپس با مردم دیدار و صحبت ‌کنم.

وی با بیان اینکه در صورت رأی آوری دور دوم هدفمندی یارانه‌ها را با 65 هزار تومان یارانه ادامه می‌دهم، خاطرنشان کرد: بنده 65 هزار تومان یارانه در دور دوم به حساب مردم واریز می‌کنم که البته سه تا شش ماه نمی‌توانند آن را برداشت کنند، چرا که این پول به حساب تولید واریز شده و بعد با احتساب سود به حساب مردم واریز و مردم می‌توانند آن را برداشت کنند از طرفی با این راهکار اثر تورمی یارانه‌ها نیز در مرحله دوم از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه کشور با ساختار اداری که بیشتر ساخته دست رضا شاه است قابل مدیریت نیست، تأکید کرد: ما فدرال اقتصادی را در نظر گرفتیم که بر این مبنا اختیارات را در زمینه اقتصاد به استان‌ها واگذار می‌کنیم، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که بنده به دنبال آن هستم وارد کردن نسل سوم و چهارم انقلاب یعنی جوانان ایران به ساختار مدیریتی کشور است، چرا که آن را عامل تضمین پیشرفت ایران می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه باید به غرب نشان داد تحریم‌ها بر ما اثر نمی‌گذارد، افزود: در این صورت ما می‌توانیم یک گام در مذاکره پیشرفته و مذاکره ما با آمریکا جدی‌تر و بهتر پیش رود.

* در صورت رئیس‌جمهور شدن کارهای غیرسیاسی را از سیاسیون می‌گیرم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در ادامه تاکید کرد: بنده بنا دارم در صورت رأی آوردن کارهای غیرسیاسی را از دست سیاسیون بگیرم و قطعا اجازه نمی‌دهم یک فرد سیاسی در کارهای غیرسیاسی حضور داشته باشد.

* به دلیل احساس خطر وارد صحنه شدم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل احساس خطر وارد کشور شده چرا که چهار سال پیش‌رو سخت‌ترین شرایط ایران است، اظهار کرد: بنده در اغلب سفرهای استانی خود را ملزم به حضور در دانشگاه‌ها می‌دانم چرا که بر این باورم فرار کاندیداها از پاسخگویی به دانشجویان عوام‌فریبی است، بنابر این باید همه کاندیداها در دانشگاه‌ها حضور و به سؤالات دانشجویان پاسخ دهند.

انتهای پیام/7003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول